آینده والیبال ایران روشن است

جام جم آنلاین: گذشت یک ماه از راه نیافتن تیم ملی والیبال به المپیک هم باعث نشد رو در رویی خولیو‌ ولاسکو با خبرنگاران کم‌حاشیه باشد؛ اما سرمربی تیم ملی با وجود همه انتقادهایی که متوجه خود دید، همچنان به پشتوانه کارنامه درخشانش با قاطعیت از آینده صحبت کرد و تصریح کرد: آینده والیبال ایران روشن است.

ولاسکو که پس از حذف تیم ملی والیبال برای گذراندن مرخصی به ایتالیا برگشته بود، دیروز در نشست خبری خود در تهران تاکید کرد تنها دلیل راه نیافتن به المپیک شکست مقابل استرالیا بود؛ تیمی که از جانب شاگردانش دست کم گرفته شد.

وی با تاکید بر این‌که همیشه باید برای بهتر شدن به جلو گام برداشت، کمبود بازی تدارکاتی را یکی دیگر از دلایل ناکامی شاگردانش دانست و در پاسخ به این سوال که با این اتفاق نسل طلایی والیبال ایران سوخت، افزود: واقعا حیف شد،چه کار کنیم؟ باید گریه کنیم؟ نه، باید به آینده نگاه کنیم. این نسل می‌تواند برای المپیک بعدی آماده شود. همه چیز به انگیزه بازیکنان بستگی دارد، انگیزه چیزی است که می‌تواند والیبال ایران را به بالاترین قله‌ها برساند.

در این بین با سوال یکی از خبرنگاران، بتدریج نشست خبری ملتهب شد. وقتی سوال این خبرنگار درباره مقایسه عملکرد ولاسکو با آناستازی سرمربی تیم لهستان به درازا کشید،ولاسکو صحبت‌های خبرنگار را قطع کرد و گفت:انگار نمی‌خواهید سوالی بپرسید، اگر سوال دارید بپرسید اما اگر می‌خواهید صحبت کنید، جای من بنشینید و من بروم.

ولاسکو البته در پایان نشست خبری هم خطاب به همان خبرنگار گفت: شما مصاحبه‌ای از طرف من منتشر کردید که کاملا دروغ بود.

ابتدا جلوی همکارانتان توضیح دهید چرا این کار را کردید و بعد درباره والیبال حرف بزنید. خبرنگار در پاسخ به حرف‌های ولاسکو سکوت کرد!

این بازیکنان می‌درخشند

ولاسکو درباره قراردادش با فدراسیون ایران نیز بیان کرد: امیدوارم به لیگ جهانی صعود کنیم؛ اما اگر صعود نکردیم کنجکاوم ببینم چه اتفاقی می‌افتد.

واقعا خوشحالم که در ایران کار می‌کنم. ایران و بازیکنانم را دوست دارم. گروه کنونی تیم ملی انگیزه بالایی دارد و می‌تواند به بهترین افتخار‌ها برسد و این نکته برایم اهمیت زیادی دارد. نمی‌دانم چه زمانی خودشان را نشان می‌دهند؛ امسال یا سال آینده و شاید هم در کنار یک مربی دیگر، اما مطمئن باشید افتخار خوبی برای ایران به دست خواهند آورد.

دورخیز برای لیگ جهانی

سرمربی تیم ملی با اشاره به برنامه‌های این تیم برای حضور در رقابت‌های جام کنفدراسیون آسیا و در نهایت انتخابی لیگ جهانی گفت: خوشبختانه دیدارهای دوستانه خوبی مهیا شده است، پیشنهاد کرده‌ایم در یک تورنمنت شرکت کنیم. تونس قبول کرده که به ایران بیاید و بازی تدارکاتی داشته باشد.

برای اولین بار هم روسیه تیم والیبال ایران را دعوت کرده تا دیدارهای دوستانه‌ای برگزار کنیم. بعد از روسیه به لهستان می‌رویم و در تورنمنتی با آرژانتین، آلمان و لهستان بازی خواهیم کرد و سپس در تورنمنتی در اسلوونی حاضر خواهیم شد.

کارخانه: به حمایت ولاسکو بشتابیم

صحبت‌های ولاسکو بهانه‌ای دست داد تا با این سوال سراغ مصطفی کارخانه، سرمربی سابق و موفق تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان برویم که آیا ولاسکو دست به توجیه می‌زند یا آینده‌نگر است؟ کارخانه در این باره به جام‌جم گفت: شک نکنید که مربی حرفه‌ای و کاربلدی چون ولاسکو به درستی از آینده حرف می‌زند، اما در کنار برنامه میان مدت نباید از برنامه کوتاه مدت هم غافل ماند، چون برای رسیدن به قله اصلی ابتدا باید قله‌های قبل از آن را فتح کرد.

وی با بیان این‌که برای رسیدن به پیشرفت پایدار باید با برنامه و استراتژی مشخص پیش رفت، افزود: معتقدم ولاسکو مربی توانمندی است و همه اهالی والیبال و نخبگان این رشته باید با همدلی به او کمک کنند. ما امروز به جایی رسیده‌ایم که در یک قدمی المپیک قرار گرفته‌ایم، معتقدم چون والبیال ایران راه خود را پیدا کرده است برای تداوم حرکت در این مسیر درست، باید به بهترین شکل برنامه‌ریزی داشت و با بهره‌گیری از همه نخبگان و همدلی همه اهالی والیبال این راه را با قدرت ادامه دهیم.

کارخانه با تاکید بر این‌که به خاطر یک شکست نباید سال‌ها تلاش و برنامه‌ریزی فدراسیون را زیر سوال برد، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که والیبال ایران از زمان یزدانی‌خرم رشد خود را شروع کرد و در زمان مدیریت داورزنی این رشد با شتاب بیشتری ادامه یافت و اگر امروز به اینجا رسیده‌ایم حاصل سال‌ها زحمت اهالی والبیال بوده است. به واقع ولاسکو اسب زین شده والیبال ایران را تحویل گرفته است، اما چون سوارکار ماهری است و بخوبی می‌تازد باید حفظ شود.

وی مهم‌ترین تاثیر فنی سرمربی تیم ملی را تزریق روحیه حرفه‌ای‌گری و نهادینه شدن این مهم از سوی بازیکنان دانست و افزود: ولاسکو خود پایه‌گذار آنالیز و تجزیه و تحلیل حریف و همچنین داشته‌های خودی است وامیدوارم با درس گرفتن از گذشته در کنار برنامه‌ریزی برای رشد پایدار به لیگ جهانی هم صعود کنیم تا انتظارهای بالای مردم برآورده شود، پس برای این مهم همه باید دو چندان بکوشیم.(جام جم)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.