آیا آسیایی ها قیمت طلا را گران می کنند؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

علی رغم کاهش شدید قیمت طلا در سال قبل میلادی تقاضا از سوی کشورهای آسیایی به خصوص هند و چین به شدت افزایش یافته ولی این سئوال اساسی مطرح می گردد که آیا تقاضای آسیا به تنهایی برای بازگرداندن قیمت طلا به روند صعودی خود کافی خواهد بود؟

خبراقتصادی:به گزارش،مولتی فول، گرچه تقاضای آسیا نقش مهمی در تحولات قیمت طلا دارد ولی به اعتقاد سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی این عامل به تنهایی تاثیر چندانی بر افزایش قیمت طلا نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش قیمت طلا هم اکنون به مرز ۱۳۰۰ دلاری رسیده است. در مقایسه با اوایل آوریل ۲۰۲۴ میلادی که قیمت طلا به ۱۶۰۰ دلار رسیده بود قیمت این فلز زرد با افت ۱۹ درصدی روبرو شده است. به نظر می رسد سبب اصلی افت شدید قیمت طلا در ماه های قبل افت چشمگیر تقاضای سرمایه گذاری بوده است.

کاهش ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان در یک سال قبل تاثیر منفی بسیاری بر اعتماد سرمایه گذاران نسبت به بازار طلا داشته است. تقاضای طلای چین سال قبل ۳۲ درصد و هند نیز ۱۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۲ رشد داشته است.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که اگر تقاضای سرمایه گذاری برای طلا طی ماه های آینده با افزایش روبرو نشود رشد تقاضای چین و هند به تنهایی برای افزایش قیمت طلا کافی نخواهد بود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.