گران‌ترین خودرو آسیایی فروش رفت

۲۳اردیبهشت،

گران‌ترین خودرو آسیایی فروش رفت

عصرخودرو: یک تویوتا جی تی ۲۰۰۰ مدل ۱۹۶۷ لقب گرا‌نترین خودرو آسیایی را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، این خودرو اسپرت زیبا در یک حراجی به قیمت یک میلیون و ۱۶۰ هزار دلار به فروش رسید و به نوعی وجهه تویوتا به عنوان سازنده خودروهای ارزان قیمت را تغییر داد.

 باز هم در حراجی‌ها فاکتور کمیاب بودن سبب افزایش قیمت شد. گزارش‌ها حاکی از این است که در مجموع ۳۵۱ دستگاه از این خودرو ساخته شده و به نقل از مسوولان حراجی، این خودرو کاملا در شرایط و فرم اصلی خود بوده است.

این خودروی زیبای ۴۶ ساله در عین سن بالا بسیار سرحال است زیرا کیلومترشمار آن تنها عدد ۹۹ هزار را نشان می‌دهد. جی تی ۲۰۰۰ از یک موتور شش سیلندر ۲۰۰۰ سی سی با قدرت ۱۵۰ اسب بخار بهره می‌برد که سرعت آن را به ۲۱۵ کیلومتر در ساعت می‌رساند.

این خودرو برجسته‌ترین خودروی کلاسیک ژاپنی تمام ادوار است.برخی این خودرو را برابر مدلهای دهها میلیون دلاری بوگاتی و فراری چندان مهم نمی‌دانند ولی جی تی ۲۰۰۰ در واقع یک رخداد تاریخی برای تویوتا است.

آنچه درخصوص این خودرو حائز اهمیت به شمار میرود این است که قیمت آن ظرف دو سال دو برابر شده است به طوریکه یک جی تی ۲۰۰۰ دیگر مدل ۱۹۶۷ در سال ۲۰۱۱ به قیمت ۶۵۰ هزار دلار به فروش رسیده بود.

دوشنبه ۲۳ اردیبهشت   ۲۱:۳۶

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.