آیا سه نرخی شدن بنزین صحت دارد؟

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: فعلا در حوزه سه نرخی شدن بنزین مصوبه‌ و ابلاغیه‌ای داده نشده و قیمتی هم اعلام نشده است.

آیا سه نرخی شدن بنزین صحت دارد؟

به گزارش ممتاز نیوز، جلیل سالاری روز گذشته در جمع خبرنگاران درباره میزان ناترازی بنزین و راهکارهای رفع این مساله، اظهار کرد: تولید در داخل کشور بیش از استانداردهای دنیا و مصارف سه برابر استاندارد دنیاست، میزان مصرف بنزین ۱۱۵ میلیون لیتر مصرف و سی‌ان‌جی حدود ۲۰ میلیون تخمین زده شده یعنی ۱۳۵ میلیون لیتر سوخت در کشور مصرف می شود.

وی افزود: نیاز است در بحث بهینه‌سازی مصرف انرژی اقدامات شایسته‌ای انجام شود که عملا با استانداردهای جهانی اقدام شود، هم در بحث کیفی‌سازی خودروها، خارج‌ کردن خودروهای فرسوده عملا ۴۰ تا ۵۰ میلیون لیتر روزانه مازاد بنزین داریم که می‌توانیم این میزان را در سبد صادرات کشور قرار دهیم لذا باید به موازات بحث تولید بنزین و احداث پالایشگاه جدید و کیفی سازی در حوزه بهینه‌سازی هم اقدام کنیم.

او اظهار کرد: طرح‌هایی در سبد سوخت دیده شده، از جمله اینکه بحث‌های هیبریدی را در دستور کار قرار دهیم و موضوعات دیگر در حوزه کیفی سازی و توسعه شرکت‌های پالایشی است که این ظرفیت را به عدد ۱۳۰ میلیون لیتر تثبیت کنیم.

انتهای پیام/


پلاس
خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.