افزایش پلهکانی نرخ بنزین منطقی تر از تک نرخی شدن است

۳۱فروردین۱۳،

افزایش پلهکانی نرخ بنزین منطقی تر از تک نرخی شدن است

عضو کمیسیون انرژی مجلس، در واکنش به اظهارات مسئولان وزارت نفت در مورد تک نرخی شدن بنزین‌گفت: استفاده از بنزین سهمیه‌ای و افزایش معقول نرخ بنزین آزاد می‌تواند منطقی‌تر از تک نرخی شدن بنزین باشد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از خانه ملت، سید موسی موسوی با اشاره به اینکه هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری به صورتی که دولت انتظار دارد اجرا نخواهد شد، گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور خواهان افزایش ۵ برابری نرخ حامل‌های انرژی شده، اما در حال حاضر هم مجلس با این موضوع مخالف بوده و هم شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور افزایش قیمت‌ها را نمی پذیرد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه صنعت نفت و گاز کشور با مشکلات مالی و اعتباری مواجه‌اند، افزود: در شرایط کنونی صنعت نفت و گاز کشور با مشکلات مالی و تامین هزینه‌های مربوط به ساخت قطعات و تجهیزات روبرو بوده، لذا افزایش نرخ بنزین نه در حدی که دولت انتظار دارد بلکه با یک شیب ملایم، امری منطقی به نظر می‌رسد.

وی با انتقاد از طرح تک نرخی شدن بنزین توسط دولت، تصریح کرد: استفاده از بنزین سهمیه‌ای و افزایش معقول نرخ بنزین آزاد می‌تواند منطقی‌تر از تک نرخی شدن بنزین باشد.

موسوی با اشاره به اینکه هرگونه افزایش قیمت سوخت به طور طبیعی به روند صعودی تورم در جامعه شدت خواهد داد، اظهار داشت: تجربه نشان داده افزایش قیمت حامل‌های انرژی هرچند به صورت اندک، سبب بالا رفتن دیگر اقلام مورد نیاز و اساسی جامعه خواهد شد، که این موضوع یکی از مضرات افزایش نرخ سوخت خواهد بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود صنعت نفت کشور و گزارش‌های رسیده به کمیسیون انرژی در این مورد، به نظر می‌رسد باید افزایش ملایمی در نرخ  حامل‌های سوخت صورت گیرد، هرچند این موضوع به هیچ عنوان خوشایند نخواهد بود.

در این مورد، معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه به دولت پیشنهاد می‌دهیم عرضه بنزین به صورت تک نرخی انجام شود و یکی از راهکارهای مدیریت مصرف بنزین و گازوئیل را افزایش قیمت این دو فرآورده‌ نفتی عنوان کرده و افزوده است: در صورت افزایش قیمت‌ها فعلا” عرضه کارتی بنزین و گازوئیل متوقف نخواهد شد.

دوشنبه ۲ اردیبهشت   ۱۶:۴۵

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.