آیا مایکروسافت آفیس ویژه آی‌پد در راه است؟

۲۸م آذر ،

طبق اطلاعاتی که پایگاه اینترنتی فرانسوی Mac4Everبه دست آورده است، مایکروسافت در حال آماده سازی نسخه برنامه محبوب خود یعنی Officeویژه آی‌پد است. اطلاعات این پایگاه اینترنتی از پایگاه اینترنتی Microsoft supportبه دست آمده است و شامل برنامه های Excel و Powerpoint و همچنین نسخه ویژه آیفون می‌شود. البته در این پایگاه اینترنتی صحبتی دربارهٔ برنامه word نشده است، اما شنیده‌ها حکایت از فعالیت‌های مایکروسافت بر روی این برنامه نیز دارد.

این صحبت‌ها که دربارهٔ نسخه آفیس ویژه iOSشنیده می‌شود تازگی ندارد و از اواخر سال پیش میلادی نیز شنیده می‌شد، اما هیچ گاه تایید رسمی نشد و یا نسخه ای، یا تصویری از برنامه ارائه نشد. البته The Dailyتصاویری از برنامه آفیس منتشر کرد که مایکروسافت آن‌ها را  قلابی و نامعتبر دانست و رد کرد.

البته بعدها در مورد ارائه یک نسخه آفیس در ماه نوامبر امسال صحبت شد. مشکل اما در جای دیگری بود که به نقل از مقامات مایکروسافت، نسخه آفیسی ویژه برای اندروید و iOSآماده شده، اما دربارهٔ زمان عرضه آن مطمئن نیستند. این شک و تردید به سبب زمان عرضه ویندوز۸ و همچنین تبلت سرفیس مایکروسافت بود.  

اما گویا بالاخره مایکروسافت تصمیم به عرضه آفیس ویژه اندروید و iOSکرده است. پایگاه اینترنتی TheVergeماه پیش خبری مبنی بر عرضه این محصول در اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی در پایگاه اینترنتی خود قرار داد. اما باز هم گویا ممکن است این زمان تا ماه می سال آینده به طول انجامد.

همچنین این‌طور به نظر می‌آید که کاربران این نسخه از آفیس باید دارای حساب کاربری مایکروسافت باشند و برای ویرایش فایل‌ها نیز به عضویت Office360در آمده باشند.

باید منتظر ماند و دید چقدر از این شنیده‌ها و شایعات حقیقت دارد و با توجه به موفقیت بی نظیر آی‌پد و همچنین گسترش تبلت های اندرویدی، مایکروسافت برای این بازار بالقوه چه برنامه ای دارد.

منبع: TabTimes

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

آی کلاب
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.