آیا می دانید که چرا موهایتان کم پشت می شود؟

برخی از افراد به‌طور ناگهانی با ریزش موهای خفیف یا شدیدی مواجه می‌شوند و این ریزش مو، آنها را نگران می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، دکتر پژمان مباشر، متخصص پوست، مو و لیزر دلیل ریزش موهای ناگهانی گفت: «اگر ریزش مو به‌صورت تکه‌ای و تنها در یک نقطه از پوست سر اتفاق بیفتد، ریزش موی سکه‌ای یا آلوپسی آله‌آتا نام دارد. شما باید در صورت مواجهه با این نوع ریزش مو، بلافاصله به پزشک، مراجعه کنید و درمان‌های لازم را هرچه سریع‌تر، تحت نظر یک متخصص پوست و مو، انجام دهید.»

 

این عضو مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادین دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌افزاید: «گاهی ریزش مو در اثر کاهش وزن‌های شدید و ناگهانی هم اتفاق می‌افتد. معمولا علت این نوع ریزش مو، کمبود ریزمغذی‌های مختلف در بدن به‌خاطر رژیم گرفتن است. برای درمان ریزش موی ناشی از کاهش وزن، باید هم با متخصص تغذیه و هم با متخصص پوست و مو، مشورت بشود.»

 

وی تاکید می‌کند که برخی از بیماری‌ها مانند کم‌کاری و پرکاری تیروئید یا کم‌خونی هم اگر به مراحل حاد خود برسند، می‌توانند ریزش موی ناگهانی را در پی داشته باشند. معمولا علت این نوع ریزش موها هم با آزمایش‌های مختلف، تشخیص داده و درمان خواهند شد.

 

وقتی از دکتر مباشر پرسیدیم که آیا عوض کردن شامپو هم می‌تواند در ریزش موی شدید موثر باشد یا نه؟ گفت: «عوض کردن شامپو، تاثیر چندانی در ریزش موی شدید و ناگهانی ندارد. اما بهتر است بدانید ممکن است افرادی که تحت درمان با ماینوکسیدیل برای ریزش موهای خود هستند، اگر داروی خود را به یکباره قطع کنند، دچار ریزش موی ناگهانی می‌شوند. گاهی در ابتدای درمان ریزش مو هم، ریزش مویی بیشتر از حد معمول برای افراد اتفاق می‌افتد که این مساله کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد.»


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.