آیا ناپدید شدن افکار قدیمی جزء آلزایمر است

۱۹ام بهمن ،

در ابتدای آلزایمر حواس پرتی و ناتوانایی در یادگیری در مسائل تازه شیوع پیدا کرده و در انتهای بیماری خاطرات قبل هم به تدریج از ذهن بیمار پاک می گردد.

نوایی روانپزشک و مدیر گروه روانپزشکان در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: در انتهای آلزایمر خاطرات قبل دور هم محو می گردد، ابتدای آلزایمر حواس پرتی و ناتوانی در یادگیری و مسائل تازه نمایان می گردد.

وی گفت: در ابتدای آلزایمر فرد فراموش کار می گردد نمی داند اشیاء را کجا گذاشته و به تدریج قادر به حفظ شماره های تلفن تازه نیست.

فدایی گفت: اشخاص مبتلا به آلزایمر خاطرات روزهای قبل و این که دیروز چه کارهایی را انجام داده اند را به یاد نمی آورند، این اشخاص در مراحل بعدی تاریخ روز و ماه و سال را فراموش می کنند.

وی افزود: فرد ممکن است در کوچه و خیابان گم شود زیرا نشانی خیابان و منزل را به یاد نمی آورد و در انتهای بیماری فرد تاریخ تولد خود و اسم همسر و فرزند خود را فراموش می کند، وقتی خود را در آیینه نگاه می کند نمی شناسد که این خود به معنی فراموشی کامل به حساب می آید.

فدایی اذعان داشت: آلزایمر مختص تمام سنین نیست و تنها با سنین بالا ارتباط مستقیم دارد به طوری که ۵ درصد اشخاص بالای ۶۵ سال مبتلا به آلزایمر می باشند و ۲۰ درصد اشخاص بین ۶۰ تا ۸۰ سالگی مبتلا به آلزایمر می باشند.

وی در مورد درمان آلزایمر اظهار داشت: داروهایی وجود دارد که ضمن بهبود حافظه بیمار می تواند مسیر بیماری را کند کرده و بیماری را نیز به تعویق بیاندازد اما این بیماری درمان قطعی ندارد./م


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.