آیا نوشیدن آب وزن را کم می‌کند؟+ بسیار جالب و مفید

آیا نوشیدن آب وزن را کم می‌کند؟

تقریباً ۹۰ درصد خانم‌هایی که در تلاش برای کاهش وزن خود هستند این سوال را می‌پرسند و جواب ساده آن “بله” است! بله آب می‌تواند به کاهش وزن کمک کنند. اکنون می‌پرسید چگونه؟ خب برای یافتن جواب خود صبور باشید و متن زیر را بخوانید:

به گزارش ممتازنیوز آب یک نوشیدنی جادویی است که برای زنده ماندن بشر حیاتی است . آب به شیوه‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا از شر چربی‌های اضافه خلاص شوید. اولاً ، آب ارتباط مستقیمی با میزان سوخت و ساز بدن دارد . در نتیجه وقتی شما میزان بسیار زیادی آب مصرف می‌کنید به بدن خود کمک می‌کنید تا فرایند سوخت و ساز را افزایش دهد.بدین معنی که بدن موقعیت بهتری برای هضم غذایی که می‌خورید و تبدیل آن به انرژی دارد. به این فرایند چربی سوزی می‌گویند. پس اگر مشکل شما چربی اضافه است، آب یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای این مسئله است.

دوم، آب کمک به دفع سموم و مواد بیهوده‌ای می‌کند که برای بدن مضر هستند. به بیان دیگر ، آب کمک به پاک سازی و رفع مسمومیت از سیستم گوارشی شما می‌کند. همچنین رسوبات ناسالم چربی نزدیک ران‌ها، شکم ، باسن و قوزک پا را از بین می‌برد. آب انعطاف پذیری بدن را بیشتر کرده و عضلات را روان می‌کند. در نتیجه شما داخل شدن در فعالیت‌های فیزیکی و تمرین‌های ورزشی که در برنامه کاهش وزن خود دارید را آسان می‌یابید.

سوم، بهترین بخش در ارتباط نوشیدن آب و کاهش وزن مربوط به کسانی است که نمی‌توانند گرسنگی خود را کنترل کنند. تحقیقات نشان داده است که وقتی افراد آب کمی می‌نوشند نشانه‌های تشنگی را به غلط نشانه گرسنگی دریافت می‌کنند. و به همین دلیل شما بیشتر از معمول غذا می‌خورید. بهترین راه برای دوری از این اشتباه نوشیدن مقدار زیادی آب است. به این صورت شما احساس گرسنگی “غیر ضروری” را قطع می‌کنید.مصرف کم غذا مساوی با رسوب چربی کمتر است و هر دو مساوی با کم کردن وزن هستند.

اکنون ممکن است بپرسید چند لیوان آب من می‌توانم بنوشم؟ جواب این سوال درونی است و نیازمند یک مشاور پزشکی است. اگر نمی‌خواهید این کار را کنید می‌توانید از تست‌های آنلاین کمک بگیرید که BMI (شاخص توده بدن) شما را محاسبه می‌کند و به شما می‌گوید که چه مقدار آب بدن شما نیاز دارد.

هر چقدر که باشد ، باید مطمئن شوید که حداقل ۸ الی ۱۰ لیوان را به طور مرتب می‌نوشید. حداقل ۲ لیوان آب را ۳۰ دقیقه قبل از غذا بنوشید چرا که آب ۲۰% گرسنگی شما را پر می‌کند و بقیه ۸۰% از غذای مقوی که می‌خورید کامل می‌شود. به این طریق شما تنها تا اندازه‌ای می‌خورید که کامل سیر شوید نه اینکه بیشتر از حد بخورید.

تهیه و ترجمه : گروه سلامت ممتازنیوز/ طیبه نصرت

اختصاصی ممتازنیوز

تغذیه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.