آیت‌الله تسخیری با نخست وزیر و وزرای دادگستری و امور مذهبی سریلانکا دیدار کرد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که جهت شرکت در نشست تقریب مذاهب اسلامی در کلمبو بسر می‌برد، با ˝دی.ام.جایاراتنه˝ نخست‌وزیر سریلانکا و وزرای دادگستری و امور مذهبی این

به گزارش سرویس سیاسی برنا، آیت الله تسخیری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که جهت شرکت در نشست تقریب مذاهب اسلامی در کلمبو بسر می‌برد، با “دی.ام.جایاراتنه” نخست‌وزیر سریلانکا و وزرای دادگستری و امور مذهبی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن ابراز خوشحالی از ایجاد امنیت و پایان درگیری‌های داخلی در سریلانکا، از روابط خوب این کشور با جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت: امیدواریم در سایه تدابیر حکیمانه دولت این کشور، روابط بهتری بین ادیان و مذاهب اسلامی به ویژه در برخورد با مسلمانان در این کشور ایجاد شود.

وی در ادامه از نخست وزیر سریلانکا خواست که با حکمت و درایت مشکل مسجد مسلمانان در منطقه دامبولا، که مورد حمله تعدادی از متعصبین بودایی قرارگرفته است، را حل کند.

“دی.ام.جایاراتنه” نخست‌وزیر سریلانکا با ابراز خوشحالی از این دیدار، از ایران به عنوان یک کشور قوی که در سایه تمدن بزرگ و تاریخی و اسلام توانسته است به پیشرفت‌های بزرگی دست یابد، یاد کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشوری‌ است که بدون ترس از استکبار جهانی به راه خود ادامه می‌دهد و کشورهای زیادی در دنیا به ایران علاقمند هستند گرچه محدودیت‌هایی برای آنان ایجاد کرده‌اند و کشور ما علی رغم پافشاری آمریکا مبنی بر تحریم ایران اعلام کرده‌ایم که روابط خود را با ایران قطع نمی‌کنیم.

نخست‌وزیر سریلانکا در ادامه با بیان تاریخچه مسجد مسلمانان در منطقه مذکور گفت: من یک بودایی هستم و بنابر تعالیم بودا برای پیروان دیگر ادیان به ویژه مسلمانان احترام زیادی قائل هستم و با حرکت‌های افراطی مخالف هستم.

براساس این گزارش در این دیدار که دکتر حسنی‌پور سفیر کشورمان در سریلانکا و اعضای هیأت اعزامی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حضور داشتند، بر تقویت ارتباط در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور تأکید شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین در دیدار با دکتر رؤوف حکیم، وزیر دادگستری و دکتر ای.اچ.ام فوزی، وزیر امور مذهبی و حج سریلانکا با بیان مشترکات بین مذاهب اسلامی گفت: اختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی، اختلاف بین خطا و صواب است که نباید به اختلاف بین کفر و ایمان تبدیل شود و این بسیار خطرناک است و مسلمانان نباید یکدیگر را تکفیر کنند.

وی همچنین با اعلام آمادگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی جهت شرکت در نشست‌های فرهنگی و اعزام هیأت‌های تقریب و اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران در انتقال تجربیات و مدیریت در امور زائرین حج، ابراز امیدواری کرد با آرامشی که در سریلانکا ایجاد شده ، تقریب مذاهب اسلامی گسترش و تعمیق بیشتری یافته است.

در ادامه این دیدار، رؤوف حکیم وزیر دادگستری سریلانکا از فکر تقریب مذاهب اسلامی در جمهوری اسلامی ایران و تلاش‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تشکر و قدردانی کرد و افزود: ما با استقبال از ایده تقریب مذاهب اسلامی ، به دنبال راهکارهای عملی در این موضوع هستیم و معتقدم که مشکلات مسلمانان در سریلانکا با نگاه تقریبی بر طرف خواهد شد.

دکتر فوزی وزیر امور مذهبی و حج سریلانکا در دیدار با آیت الله تسخیری با ارایه گزارشی از روند رو به رشد توجه به امور دینی و مذهبی و اعزام سالیانه شش هزار نفر به حج، خواستار تبادل نظر بیشتر در امور مذهبی و مدیریت کاروان‌های حج و ملاقات با مسؤلین سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران شد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.