آیت الله استادی: مسئولان استبداد رأی نداشته باشند/بخشی از گرانی‌ها مربوط به بی‌تدبیری است – اخبار سیاسی

آیت الله رضا استادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علیمه قم این هفته در خطبه های نماز جمعه این شهر به موضوع گرانی ها در کشور پرداخت و اظهار داشت: گرانی‌ها به «طبقه ضعیف جامعه فشار آورده» و برای آنها مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد هم در خطبه های نماز جمعه این شهر با انتقاد از فرافکنی مسئولان، اظهار داشته بود: «اگر می‌دانستید که نمی‌توانید در مقابل این مشکلات و بحران‌ها ایستادگی کنید چرا به مردم گفتید که می‌توانید؟، بی‌شک در حق مردم خیانت کرده‌اید و در این ارتباط نیز اگر می‌توانید کاری انجام دهید و آن را انجام نمی‌دهید و وارد عرصه نمی‌شوید، حکم منافق دارید.»

آیت الله استادی همچنین بخشی از گرانی‌ها را مربوط به «بی تدبیری و مدیریت ناقص» در کشور دانست و افزود: فشارهایی غیر از فشار تحریم‌ها به خاطر مدیریت بد و بی تدبیری باعث گرفتاری مردم شد و تقوای مدیران ایجاب می‌کند که این مشکلات را برطرف کنند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی چندی قبل در اظهار نظری با اشاره به مشکلات کنونی در کشور بخشی از آن را مربوط به سیاست های دولت دانست و گفت: بخشی از مسائلی که درباره وضعیت فعلی تورم، گرانی و نرخ ارز مطرح است، به تحریم‌ها مربوط می‌شود و بخش زیادی هم به رفتار دولت در گذشته برمی‌گردد.

براساس گزارش مهر، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه همچنین تاکید کرده است: تقوای مدیران ایجاب می کند که مسئولان استبداد رأی نداشته باشند و نگویند هر چه من و گروه من می‌گوید درست است. مسئولان ما اگر متقی هستند باید دور هم بنشینند و این مشکلات را برطرف کنند.

 وی تاکید کرد: الان همه می‌گویند که همه گرانی‌ها مربوط به تحریم‌ها نیست بلکه قسمتی از آن مربوط به مدیریت اشتباه و بی تدبیری است. اینکه علیه همدیگر حرف بزنند، مشکل را حل نمی‌کند.

 استبداد به رأی نوعی بی تقوایی است

 امام جمعه قم استبداد به رأی را نوعی بی تقوایی دانست و گفت: اینکه گفته شود هر چه ما می گوییم درست است، مصداق بی تقوایی است.

 آیت الله استادی بخش دیگری از گرانی ها را متوجه تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: بعضی از تولیدکنندگان اهل تقوا نیستند و در این شرایط حساس به فکر سود بیشتر هستند. تولیدکنندگان باید در این شرایط تقوا را رعایت کنند و به سود کم قانع باشند و منتظر گرانی بیشتر نباشند.

وی با بیان اینکه شرایط کشور به گونه ای نیست که هر کس به فکر سود بیشتر باشد، اظهار کرد: بخش دیگری از گرانی‌ها متوجه توزیع کنندگان عمده است، بعضی از آنها اجناس را از کارخانه‌ها تحویل می‌گیرند و به جای اینکه آنها را توزیع کنند، احتکار می‌کنند و به فکر سود بیشتر هستند که این هم نوعی بی تقوایی است.

/۲۹۲۱۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.