آیت الله مکارم شیرازی، از دستمزد کلان برخی ورزشکاران انتقاد کرد

به گزارش ایرنا، وی روز یکشنبه در جمع نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س)افزود: امروز برخی ورزشکاران از حقوقهای کلان برخوردارند که با درآمد دانشمند جوانی که داروی مفیدی می سازد و جلوی یک بیماری را می گیرد و کشور را از بیگانه بی نیاز می کند، اصلا قابل مقایسه نیست.

آیت الله مکارم شیرازی در عین حال گفت: ورزش حرفه ای اگر جنبه سرگرمی داشته باشد اشکال ندارد، اما ورزش باید یک امر ساده باشد که باعث سلامت افراد در جوانی، میانسالی و کهنسالی شود.

وی اضافه کرد: در همه شهرها باید برنامه های ورزشی مهیا باشد تا جوانان با ورزش کردن، تندرست و سلامت باشند.

آیت الله مکارم شیرازی، همچنین مردم را از برگزاری جشن های عروسی پرخرج برحذر داشت و گفت: برای کمک به ازدواج جوانان، ساده زیستی را انتخاب و از این تشریفات بیهوده جلوگیری کنید.

وی اظهار داشت: جهیزیه های گرانقیمت، مهریه های سنگین و جشن های پرخرج از موانع ازدواج جوانان است که خانواده ها باید پیامبر(ص)، حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) را در ساده زیستی، سرمشق خود قرار دهند تا جوانان بتوانند با شرایط آسانتر ازدواج کنند.

وی گفت: لازم نیست یک جوان در ابتدای زندگی مشترک خود، خودرو و منزل شخصی داشته باشد، آیا والدینی که در مراسم خواستگاری به داماد سختگیری می کنند و از او برای تشکیل خانواده، خودرو و منزل شخصی می خواهند، خودشان هم در ابتدای زندگی از این امکانات برخوردار بودند.ک/۲

۵۵۳/ ۳۸۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۲۹۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.