آیت الله مکارم شیرازی بر ضرورت استفاده از ظرفیتها برای ایجاد اشتغال تاکید کرد

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا به نقل از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی در دیدار با مسوولان سازمان فنی و حرفه ای کشور افزود: اگر بدرستی از ظرفیت های موجود استفاده کنیم، این کشور دو برابر این جمعیت را نیز می تواند اداره کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) خاطرنشان کرد:‌ ملتی که زمین و آب کافی در اختیار دارد اگر فقیر و نیازمند باشد، از رحمت خدا بدور است.

مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت توجه به بخش کشاورزی، تحقق این مهم را دربردارنده آثار بسیار زیاد عنوان کرد و گفت:ما به اندازه کافی زمین داریم و اگر آب را هم هدر ندهیم، جوابگو است و می توان از شیوه های نوین آبیاری بهره گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری در بخش کارآموزی، خاطرنشان کرد:‌ در قدیم برای کشاورزی مهارت چندانی نیاز نبود، اما امروز وضعیت دگرگون شده و کشاورزی، صنعت و تجارت شکل مدرن به خود گرفته و سطح مهارتها افزایش یافته است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: امروز در دنیا کسانی که مهارت فنی و حرفه ای و کارایی بیشتری دارند جلوترند، ما هم باید کاری کنیم که بتوانیم سطح مهارتهای خود را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر تهیه و تدوین اطلس جغرافیایی بر اساس نیازها و امکانات مناطق مختلف کشور با بهره گیری از نظرات کارشناسان متخصص از سوی دستگاه های اجرایی، خاطرنشان کرد: اگر این مهم اجرایی شود معلوم می شود که چه منطقه ای چه توانایی و ظرفیتی دارد و می توان برای هر منطقه برنامه خاصی در نظر گرفت تا جوانان بیراهه نروند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: برخی افراد وام گرفته اند و بدلیل عدم شناخت کافی و توانایی لازم، در اموری سرمایه گذاری کرده اند که حاصل چندانی نداشته است از این رو ورشکست شده اند اما اگر به این افراد آموزش داده شود از هدر رفتن منابع مادی و انسانی جلوگیری و فواید بسیاری عاید جامعه و مردم خواهد شد.

وی افزود: در این راستا می توان از تعالیم دینی و سیره پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت مبنی بر توجه به کشاورز و کارگر در این راستا بهره گرفت.

۵۵۰/

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۵۴۸۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.