آیت الله مکارم شیرازی: علامه طباطبایی، مفسری توانا و پاسخگوی شبهات عصر خود بود

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

Multimedia_pics_1389_11_Legal_65.jpg

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: علامه طباطبایی، iبه عنوان مفسری توانا، مطابق با آیات قرآنی و تفاسیر آن، پاسخگوی شبهات عصر خود بود.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، آیت الله مکارم شیرازی در مراسم افتتاح دارالقرآن علامه طباطبایی در قم با ابراز خرسندی از احیای نام ارزشمند ایشان در مجاهدت های قرآنی گفت: راه اندازی این دارالقرآن علاوه بر احیای نام علامه طباطبایی، آثار ارزشمند دیگری دارد که در آینده روشن خواهد شد.

وی با تقدیر از خیرین، آقایان انصاری و نجفی از خیرین و بانیان راه اندازی دارالقران علامه طباطبایی، افزود: علامه با پایه گذاری تفسیر در علوم، خدمات ارزنده‌ای iبه اسلام کرد که نباید این خدمات و فعالیت های ارزنده از یاد می رفت.

مکارم شیرازی با اشاره iبه آیات پایانی سوره “مجادله” اذعان کرد: در تفسیر آیات پایانی این سوره آمده است که خداوند جایگاه والایی را برای مومنان در نظر گرفته است و مومنان کسانی می باشند که با عبودیت و بندگی در راه خداوند تلاش می‌کنند.

وی در ادامه درخصوص تفسیر این آیات تصریح کرد:در تفسیر این آیات این گونه برداشت می گردد که برای جوانان و تازه واردان در عرصه های اجتماعی فرصت فعالیت بدهید و در وقتی که لازم شد حرکتی منسجم صورت پذیرد iبه آن اهتمام ورزید.

مکارم شیرازی گفت:راه اندازی این دارالقران فرصتی را برای جوانان و تازه واردان در تفحص در قرآن کریم فراهم می سازد که امیدواریم با تلاش بانیان و مسئولان، شاهد توسعه فرهنگ قرآنی باشیم.

مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی علاوه بر پایه گذاری علوم تفسیری و عقلانی در حوزه های علمیه، در اخلاق و مبانی اخلاقی زبانزد بودند و در زندگی خویش بر این باور بودند که باید پیش از نقد دیگران، ما خود iبه نقد خود بپردازیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: علامه طباطبایی با تلاش و مجاهدت خود با توجه iبه جریانات ضد دینی در عصر خود، کتاب اصول فلسفه iبه روش رئالیسم را نوشتند که پاسخ کوبنده ای iبه تفکرات کمونیستی و ماتریالیستی iبه شمار رفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.