آی بی‌ام راهکار تحلیلی تازهی برای شناسایی مشکلات کسب وکار‌ها عرضه کرد

۷فروردین ۱۳،

شرکت آی بی‌ام از عرضه راهکار تحلیلی تازهی خبر داده است که کسب و کارهای تجاری به کمک آن می‌توانند مشکلاتی را که به شکست آن‌ها می‌انجامد، ریشه یابی کنند.

 
به گزارش وب پایگاه اینترنتی eweek، شرکت آی بی‌ام اعلام کرده خدمات مشاوره‌ای و نرم افزار تازهی را عرضه کرده است که Predictive Asset Optimization نام دارد. این راهکار در امر تصمیم گیری به کسب وکار‌ها کمک می‌کند و به کمک آن می‌توان از بروز بعضی آسیب‌ها در زنجیره تامین منابع نیز جلوگیری کرد. این نرم افزار با گردآوری اطلاعات مختلف دربارهٔ دارایی‌های یک کسب و کار می‌تواند مشکلات و بی‌نظمی‌های احتمالی در فرایندهای عملیاتی را شناسایی کند و از بروز آن‌ها جلوگیری کند. 
این راهکار تحلیلی در واقع از داده‌های کلان برای شناسایی مشکلات مربوط به فرایندهای تولید و توزیع استفاده می‌کند. بنا بر اعلام آی بی‌ ام، این نرم افزار داده‌های مورد نیاز خود را از منابع ایستا و غیرایستا دریافت می‌کند و از آن‌ها یک الگوی آماری استخراج می‌کند که با آن می‌تواند مشکلات احتمالی ناشی از نقص فنی تجهیزات و دارایی‌های یک شرکت یا سازمان را شناسایی کند. 
شرکت آی بی‌ ام در گزارش خود به شرکت‌هایی اشاره کرده است که با استفاده از این راهکار توانسته‌اند بعضی مشکلات خود را شناسایی کنند. بنا بر گفته آی بی‌ ام، یکی از شرکت‌های خودرو سازی با استفاده از این راهکار توانسته سالانه حدود ۱۳۰ میلیون دلار در هزینه‌های پشتیبانی و ضمانت خود صرفه جویی کند. شرکت خودروسازی دیگری نیز با استفاده از این نرم افزار توانسته نقص‌ها و آسیب‌های بخش سیلندرسازی خود را در عرض ۱۶ هفته تا ۵۰ درصد کاهش دهد و از این طریق رضایتمندی مشتریان خود را نیز افزایش دهد. 
گفتنی است شرکت آی بی‌ ام در بخش راهکارهای تحلیلی و کلان داده‌ها سرمایه گذاری‌های بزرگی انجام داده است و پیش بینی کرده است تا سال ۲۰۲۴ حدود ۲۰ میلیارد دلار از این محل درآمد داشته باشد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.