ائمه جمعه برای آشنایی با سینما فیلم تازه ده‌نمکی را می‌بینند

۰۳م اسفند ،

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که “به منظور آشنایی هرچه بیشتر ائمه جمعه و به طور کلی روحانیت با سینما، فیلم رسوایی برای ۲۰۰ نفر از ائمه جمعه به نمایش درخواهد آمد”، گفت: روحانیت باید خود را به سینما نزدیک‌تر کند.

حجت الاسلام سیدرضا تقوی با اشاره به دعوت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور برای نمایش فیلم «رسوایی» – آخرین ساخته مسعود ده‌نمکی – برای ائمه جمعه سراسر کشور گفت: این برنامه جزو برنامه‌های داخل‌سازمانی و آموزش ضمن خدمت است. به منظور آشنایی هرچه بیشتر ائمه جمعه و به طور کلی روحانیت با سینما برای ۲۰۰ نفر از ائمه جمعه، فیلم «رسوایی» به نمایش درخواهد آمد.

وی افزود: این برنامه به منظور ارتباط هرچه بیشتر روحانیت با هنرمندانی است که تلاش می‌کنند مفاهیم دینی را به نمایش درآورند.

تقوی با اشاره به اهمیت سینما گفت: نمایش این فیلم علاوه بر اینکه می‌تواند ائمه جمعه را با سینما بیشتر آشنا کند، همچنین تشویقی برای کارگردانانی است که مفاهیم ارزشی را به نمایش درمی‌آورند. سینما مجموعه هنرها را در خود دارد و فرهنگ‌ساز است و می‌توان آن را به عنوان نماد توانمندی فرهنگی جامعه برشمرد. با توجه به فرهنگ غنی ایرانی و سوژه‌های مختلفی که در تاریخ ما وجود دارد و می‌تواند مورد استفاده هنرمندان قرار گیرد، باید به این مساله توجه داشته باشیم.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: با توجه به دشمنی دشمنان اسلام و انقلاب، که مانع از رسیدن صدای واقعی اسلام ناب محمدی به سراسر جهان می‌شود، باید تلاش کنیم از راه سینما پیام خود را به دنیا که امروز از بسیاری از مسائل خسته شده است، انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه “سینمای جمهوری اسلامی بنا به دلایلی ابعاد اخلاقی و انسانی بالایی دارد”، اظهار کرد: البته می‌توانستیم موفقیت‌های بیشتری در عرصه سینما کسب کنیم اما با همه اینها نیاز است که به رویکرد اخلاقی و انسانی که برای جوامع امروز بشری ارزشمند است، بپردازیم.

تقوی با بیان اینکه “ما دو اسلام داریم؛ یکی اسلام ناب و دیگری اسلام آمریکایی”، تاکید کرد: ما باید مایه‌های زلال اسلام ناب محمدی که از خانه علی (ع) و ائمه می‌جوشد به دست دل انسان‌های تشنه وارد کنیم. قدرت‌های مدعی حقوق بشر نمی‌گذارند صدای اسلام واقعی به گوش مردم برسد. ایران تنها منادی اسلام ناب است و سینما می‌تواند بار بخشی از تبلیغ و انتقال مفاهیم اسلام را برای معرفی به جامعه بشری برعهده گیرد.

وی اضافه کرد: اسلام آمریکایی خشونت، ترور و غارت تسلیم در برابر ظلم و ستم را که ضد انسانیت و اخلاق است به جهان معرفی کند، در حالی که این اسلام منحرف است و در اختیار آمریکا و صهیونیست‌هاست.

تقوی با بیان اینکه “اسلام ناب منادی محبت، استقلال و آزادی است”، تصریح کرد: سینما می‌تواند در بعد جهانی نقش‌آفرین باشد و این کار با همکاری روحانیت و هنرمندان امکان‌پذیر است.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در پایان، بر ضرورت همکاری و آشنایی بیش از پیش روحانیت با عرصه هنر تاکید کرد.

۵۷۵۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.