ابراز نگرانی حقوق بشری‌ها از افزایش خشونت‌های جنسی علیه زنان در مالزی

2-122.jpg

یک گروه مدافع حقوق زنان در مالزی در مورد افزایش خشونت‌های جنسی علیه زنان در این کشور ابراز نگرانی و اعلام کرد که هزاران مورد از این حوادث به دلایل مختلفی گزارش نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرکز بهبود زنان (WCC) طی گزارشی اعلام کرد که حدود ۲۰ هزار مورد جرایم جنسی که سالانه علیه زنان اتفاق می‌افتد، گزارش نمی‌شود که این رقم نشان می‌دهد از هر ۱۰ مورد تقریبا ۸ تای آن گزارش نشده باقی می‌ماند.

در این گزارش آمده است که در سال ۲۰۰۰ در یکی از ایالات مالزی که پنانگ نام دارد، ۶۳ مورد تجاوز به زنان ثبت شده که این تعداد در سال ۲۰۱۰ بیش از دو برابر شده است. همچنین در این سال حدود ۳۰۰ مورد خشونت خانوادگی گزارش شده است.

سالانه در مالزی در مجموع بیش از سه هزار پرونده تجاوز و خشونت‌های خانوادگی به ثبت می‌رسد که بسیار نگران‌کننده است.

ماریام لیم ـ رییس مرکز بهبود زنان ـ در مورد کاهش سن قربانیان این حوادث ابراز نگرانی و اظهار کرد که قضات دادگاه‌هایی که به پرونده‌های مرتبط با جرم تجاوز رسیدگی می‌کنند، نامنظم هستند و مجرمان به مجازات واقعی خود نمی‌رسند.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی استار، خانم لیم در ادامه از مسئولان خواست تا در اقدامی هماهنگ برای ارتقا و اصلاح سیستم‌ قضایی و قانونی این کشور تلاش کنند و وضعیت رسیدگی به این پرونده‌ها و شکایات قربانیان را بهبود بخشند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.