ابراز نگرانی از دسترسی آسان کودکان هندی به مواد مخدر

کمیسیون ملی حمایت از حقوق کودک در هند از افزایش مصرف مواد مخدر در میان کودکان ایالت میزورام در این کشور ابزار نگرانی و اعلام کرد که یکی از دلایل این مسئله دسترسی آسان آنان به مواد مخدر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر میشرا – مشاور کمیسیون ملی حمایت از حقوق کودک – تخمین می‌زند که هم‌اکنون در ایالت میزورام بین ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار کودک معتاد وجود دارد.

وی از دولت خواست تا مطالعات در این زمینه را به منظور دستیابی به یک تصویر مشخص از این مسئله آغاز کند.

میشرا در ادامه هشدار داد که به دلیل وجود مراکز داروسازی که این مواد را تهیه می‌کنند، دسترسی به مواد مخدر برای کودکان بسیار آسان شده است؛ از این‌رو آنها نیازمند حمایت فوری در برابر این آفت هستند.

وی در پی سفری دو روزه به میزورام و گفت‌وگو با جمعی از مسئولان و سازمان‌های غیردولتی در این ایالت، در گفت‌وگو با روزنامه آسام‌تریبون اظهار کرد: وقتی می‌بینیم که یک کودک ۱۰ ساله شروع به تزریق مواد مخدر می‌کند، در واقع زنگ خطری است برای کل کشور.

وی در ادامه تاکید کرد که وجود بیش از ۱۲ مرکز ترک اعتیاد در این ایالت خبر خوشحال‌کننده‌ای نیست چون نشان از فراوانی مصرف مواد مخدر دارد، در نتیجه برنامه‌های درمانی راه حل برخورد با چنین مشکلی نیست.

میشرا همچنین در مورد افزایش ابتلا به ایدز هشدار داد و بر لزوم راه‌های پیشگیری از آن تاکید کرد.

گفته می‌شود ۱۲۰ کودک مبتلا به ایدز در این ایالت وجود دارند.

مشاور کمیسیون ملی حمایت از حقوق کودک علاوه بر این از وجود ۳۰۰۰ معلم آموزش ندیده ابراز نگرانی و تاکید کرد که آنها هرچه فوری باید تحت آموزش قرار گیرند، در غیر اینصورت این کودکان هستند که آسیب می‌بینند.

هم‌اکنون حدود ۷۴۰۰ کودک در ایالت میزورام از مدرسه اخراج شده‌اند که وی بازگرداندن آنها به محیط تحصیل را خواستار شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.