ابلاغ احکام متهمان پرونده بیمه در روز شنبه

بینا- قاضی دادگاه اختلاس از بیمه و استانداری اعلام کرد که احکام متهمان این پرونده روز شنبه ابلاغ می شود.

به گزارش بینا، سیامک مدیر خراسانی، رییس شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به فرارو، گفت: احکام متهمان پرونده اختلاس در بیمه و استانداری روز شنبه ۲۹ مهر ماه به آن‌ها ابلاغ می‌شود.
قاضی خراسانی عنوان کرد پس از ان متهمان ۲۰ روز فرصت دارند به احکام صادره اعتراض نمایند. پیش از این گفته شده بود احکام متهمان این پرونده در هفته جاری ابلاغ خواهد شد.
دادگاه بیمه ایران در خرداد و تیرماه امسال به مدت ۱۳ جلسه برگزار و در این مدت به اتهامات بیش از ۸۰ نفر از متهمان پرونده رسیدگی شد.

حت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در سی‌وششمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت: بخشی از دادگاه بدوی پرونده اختلاس از پرونده ایران به اتمام رسید و احکام متهمان آن صادر شد.

دادگاه ابتدا نسبت به برخی متهمان و اتهامات آنها نقص وارد کرد و پرونده را به دادسرا ارجاع داد و بعد از تکمیل تحقیقات دوباره مورد رسیدگی قرار داد اما همچنان پرونده برخی از متهمان در دادسرا قرار دارد و اصلاً به دادگاه نیامده است.

محسنی اژه‌ای درباره احکام صادر شده درباره متهمان این بخش از پرونده گفت: دادگاه برای متهمان احکامی مانند محکومیت به حبس ابد، ۲۵، ۲۳، ۱۵ سال و کمتر و همچنین جریمه نقدی تا ۱۰۱ میلیارد ریال، رد مال تا ۶۶ میلیارد ریال و انفصال دائم و موقت برای برخی متهمان در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: متهم ردیف اول پرونده برای سه جرم مختلف به ترتیب به حبس ابد، ۵ و ۲ سال حبس، جریمه نقدی به میزان ۱۰۱ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال و رد مال به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال محکوم شده است.

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: متهم ردیف دوم نیز به حبس ابد، انفصال دائم از خدمات دولتی، جریمه نقدی ۶۴ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریال و رد مال ۳۳ میلیارد و ۲۹۶ میلیون ریالی محکوم شده است. متهم ردیف سوم نیز به حبس ابد، انفصال دائم از خدمات دولتی، جریمه نقدی ۶۶ میلیارد و ۵۹۲ میلیون ریالی و همچنین رد مال به مبلغ ۳۵ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریالی محکوم شده است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.