اتحادیه‌اروپا در صدد تحریم نفت روسیه است/ بسته تحریمی پنجم بروکسل

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که در راستای گسترش بسته تحریمی پنجم بروکسل علیه مسکو به بهانه تحولات اوکراین، اتحادیه‌اروپا در صدد تحریم نفت روسیه است.

اتحادیه‌اروپا در صدد تحریم نفت روسیه است/ بسته تحریمی پنجم بروکسل

به گزارش ممتاز نیوز، خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال کار روی گسترش بسته پنجم تحریم‌ها علیه روسیه و همچنین در حال بررسی امکان اعمال تحریم نفتی علیه مسکو به بهانه تحولات اوکراین هستند.

به گزارش رویترز، یک دیپلمات بلندپایه اروپایی که نخواست نامش فاش شود، در این خصوص گفت: ما بر دور پنجم تحریم‌ها و گسترش آن کار می‌کنیم. اسامی جدید زیادی (برای اضافه شدن به لیست تحریم‌ها) پیشنهاد شده است.

بر اساس اعلام این رسانه، اتحادیه اروپا مدعی است محدودیت‌های پیشین علیه مسکو منجر به «تغییر مسیر روسیه در ارتباط با اوکراین» نشده است و به همین دلیل کشورهای اروپایی باید در خصوص تحریم نفت روسیه تصمیم گیری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، علیرغم اینکه کشورهای حوزه بالتیک از جمله لیتوانی، برای اعمال چنین اقدامات محدود کننده‌ای فشار می‌آورند؛ آلمان نسبت به اقدام عجولانه در این راستا هشدار داده است؛ زیرا قیمت انرژی در اروپا در حال حاضر افزایش یافتن است.

این در حالیست که پس از اعلام اعمال تحریم نفتی روسیه از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به بهانه تحولات اوکراین، اتحادیه اروپا گفت که قصد تحریم انرژیِ روسیه را ندارد؛ چرا که قادر نیست نفت و گاز مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر تأمین کند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.