یازدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه اعمال خواهدشد

نماینده دائم لهستان در بروکسل امروز گفت: یازدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه شامل ممنوعیت عبور تریلرهای روس از مرز اتحادیه اروپا و محدودیت‌هایی علیه ۷۰ نفر است.

یازدهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه اعمال خواهدشد

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، «آندری سادوس» (Andrzej Sados) نماینده دائم لهستان در اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد: بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه، عبور تریلرهای روس از مرز اتحادیه اروپا و نقل وانتقال نفت از طریق شاخه جنوبی خط لوله نفت «دروژبا» (Druzhba) را ممنوع می‌کند.

نماینده دائم لهستان در اتحادیه اروپا در این ارتباط اضافه کرد: بسته تحریمی ضدروسیه امروز همچنین شامل محدودیت‌های شخصی برای ۷۰ نفر خواهد شد.

نمایندگان دائم اتحادیه اروپا ساعاتی پیش در خصوص بسته یازدهم تحریم‌ها علیه روسیه به توافق رسیدند.

ریاست سوئد بر اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که نمایندگان دائم این اتحادیه با یازدهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کرده‌اند.

ریاست سوئد بر اتحادیه اروپا در این خصوص خبر داد که این بسته شامل اقداماتی با هدف مقابله با دور زدن تحریم‌ها و فهرست بندی افراد است.

به گزارش وبگاه اینتل ریپابلیک، چیزی برای تحریم روسیه از سوی بروکسل باقی نمانده است؛ بنابراین این بسته تحریمی تلاشی برای سرکوب کشورها و شرکت‌هایی است که محدودیت‌های موجود را دور می‌زنند.

نشریه «پولیتیکو» چندی پیش به نقل از دیپلمات‌های اروپایی اعلام کرد که کشورهای اتحادیه اروپا در مورد بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه در ارتباط با بحران اوکراین به توافق کاملی نرسیده‌اند. زیرا یونان و مجارستان با پیشنهاد اوکراین برای گنجاندن چند شرکت از این دو کشور در فهرست حامیان جنگ مخالفت کردند.

از سوی دیگر، فرانسه و آلمان نگران هستند که بندهای تحریمی که شامل جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها علیه روسیه می شود، به روابط دیپلماتیک بین کشورهای اتحادیه اروپا آسیب برساند.

با این حال، یکی از منابع آگاه در گفتگو با پولیتیکو فاش کرد که کشورهای اتحادیه اروپا، با وجود شکست مقطعی، به توافق بر سر بسته جدید تحریم‌ها که هدف آن مقابله با دور زدن تحریم‌های فعلی علیه روسیه است، «نزدیک» هستند.

پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کردند که بر بازرگانان، شرکت‌ها و بخش‌های اقتصادی تأثیر گذاشت. مسکو نیز بر شکست سیاست تحریم‌ها تأکید و اعلام کرده است که این اقدامات به کل اقتصاد جهانی آسیب می‌رساند و روسیه از حقوق خود و حقوق شرکت‌ها و شهروندانش دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.