اتصال ۱۶ هزار مدرسه کشور به اینترانت ملی/ هوشمندسازی ۵۸۰ مدرسه

یوسف نوری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب گفت: مرکز فناوری آموزش و پرورش ۲۵ هزار مدرسه را تاکنون هوشمند کرده است. همچنین براساس تفاهم نامه این وزارتخانه با وزارت ارتباطات و فناوری تعداد ۵۸۰ مدرسه تجهیز شده و این تعداد نیز برای سال تحصیلی جدید افتتاح می شود.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات این مرکز اتصال مدارس کشور به اینترانت ملی با پهنای باند دو مگ است و هم اکنون ۱۶ هزار مدرسه کشور در سال تحصیلی جدید به اینترانت ملی متصل شده اند.

نوری درباره تجهیز مدارس روستایی به ویژه برای کلاس ششمی ها با توجه به درس پژوهش و فناوری توضیح داد: مدارس ابتدایی روستاها تجهیز شده است. همچنین در روستاها مجتمع های روستایی شکل گرفته است و هر مدرسه ای که تجهیز به این امکانات نباشد، می تواند با مراجعه به مراکز روستایی از این امکانات استفاده کنند.

رئیس مرکز فناوری، اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین مدارس مراکز روستایی موظف هستند که دانش آموزان مدارس تجهیز نشده را برای درس فناوری به این مجتمع ها ببرند.

وی درباره اتوبوس های فناوری نیز توضیح داد: این اتوبوس ها در برخی از استان ها همچون خوزستان و خراسان شمالی و جنوبی راه اندازی شده است و ما از ایجاد چنین اتوبوس هایی در سراسر کشور استقبال می کنیم.

ثبت نام اینترنتی بیش از ۱۱ میلیون دانش آموز

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش درباره ثبت نام اینترنتی دانش آموزان نیز گفت:
ثبت نام دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی از طریق اینترنت انجام شده است.

وی ادامه داد: سایت ثبت نام به گونه ای طراحی شده است که هم خود دانش آموز می تواند اقدام به ثبت نام کند و یا در صورت لزوم مدیران مدارس، کار ثبت نام اینترنتی را انجام می دهند.

به گفته نوری، برای سال تحصیلی جدید اطلاعات بیش از ۱۱ میلیون و ۱۹۰ هزار نفر وارد سایت sanaad.ir شده است و اطلاعات سایر دانش آموز نیز بزودی وارد خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.