اتمام حفاری توسعه “میدان یادآوران”/ تکمیل ۱۴۰ “حلقه چاه” در شرکت ملی حفاری ایران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه حفاری پروژه توسعه میدان یادآوران طبق برنامه در طی ۶ماهه اول سالجاری به اتمام رسیده است گفت: این شرکت اقدام به حفر و تکمیل تعداد۱۴۰ حلقه چاه با ۲۸۶ هزار و ۵۰۰ متر حفاری انجام داده است.

مهران مکوندی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: فعالیت‌های شرکت ملی حفاری ایران برای مشتریان براساس چارچوب موافقت نامه و اجرای قرارداد انجام می شود که با تامین کالا و مواد و خدمات مهندسی است که این شرکت توانسته برنامه های کارفرمایان را تا ۹۶درصد تحقق بخشید که با رفع محدودیت‌های تدارکاتی  و مالی موجود نتیجه ای بهتز از این را انتظار داریم.

وی تصریح کرد: حفاری پروژه های توسعه‌ای فاز۱،۱۴،۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی و حفاری پروژه توسعه میادین آزادگان شمالی و جنوبی، یاران و آذر را اجرا می کند که این طرح‌ها مطابق برنامه در حال پیشرفت است که بعضی از این پروچه‌ها به دلیل مشترک بودن این میادین با کشورهای همسایه، تسریع در اجرای پروژ‌های مذکور گام بلندی در تامین منافع ملی است.

گفتنی است که حفاری پروژه توسعه میدان یادآوران را طبق برنامه کارفرما در طی ۶ماهه اول سالجاری به اتمام رسیده است.

مکوندی در خصوص برگزاری نمایشگاه نفت و گاز در اهواز اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه با دو هدف آگاهی رسانی در زمینه آخرین دستاوردهای علمی، تحولات و تغییرات اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ، ایجاد تغییرات در شیوه تولید و رونق کسب و کار برای شرکت کنندگان در زمان بازدید از نمایشگاه است که سبب ثبات یا توسعه بازار منجر می شود که نتیجه آن رونق کسب و کار در کشور است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تاکید کرد: در صورتی که نمایشگاه بتواند در تولید  و عملکرد بهره‌وری تاثیرگذار باشد می توان این نمایشگاه را در زمره نمایشگاه موفق دانست اما با توجه به تحریم‌های موجود و محدودیت منابع خارجی همین قدر که این نمایشگاه‌ها بتوانند نگرانی های مدیران صنعت نفت را در مورد اجرای پروژه‌های فعلی برطرف نمایندف موفقیت بزرگی را نصیب خود نموده‌اند.
وی تصریح کرد: شرکت ملی حفاری ایران در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و پیشبرد فعالیت‌های خود جهت تحقق اهداف پیش بینی شده و از آنجایی که همواره رویکرد برد-برد بین خود و تولیدکنندگان داخلی را مدنظر داشته و به شیوه های گوناگون حمایت از صنایع داخلی را عملی نموده است.

مکوند تاکید کرد: پیش از اعمال تحریم‌های بین المللی همزمان با سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران از ۱۱ سال پیش هر ساله اقدام به برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها نموده است و در دو سال اخیر و با رویکرد یکپارچه‌نگری در صنعت نفت کشور، این نمایشگاه توسعه پیدا کرده است تا بتواند در زمینه فعالیت‌های شرکت حفاری و شرکت تولیدکننده و بهره بردار بطور همزمان تاثیر گذار است.

 معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: شرکت حفاری ایران در سال ۹۲ در راستای ارجرای برنامه‌های پیش بینی شده با بکارگیری ۶۹ دستگاه حفاری ملکی و ۴ دستگاه استیجاری با اقدام به حفر و تکمیل تعداد۱۴۰ حلقه چاه با ۲۸۶ هزار و ۵۰۰ متر حفاری با توجه به محدودیت های تدارکاتی و مالی موجود عملکرد بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه یک دستگاه دریایی از ابتدای سالجاری در حال بازسازی است افزود: یک دستگاه حفاری خشکی نیز در اوایل سالجاری به مجموعه دستگاه‌های حفاری افزوده شده د ر حالی که فعالیت های شرکت ملی حفاری ایران در یک فضای رقابتی و با حضور شرکت‌های خصوصی و نیمه دولتی متعدد فعال در زمینه حفاری و خدمات فنی توانسته است این کارنامه را ارئه دهد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.