اتمام ساخت راه آهن گرگان – اینچه برون تا پایان ۲۰۱۲

عباس نظری در گفتگو با مهر در خصوص زمان اتمام پروژه گرگان – اینچه برون، اظهار داشت: ساخت راه آهن گرگان – اینچه برون تاپایان سال میلادی ۲۰۱۲ به پایان می رسد.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور بین الملل شرکت راه آهن با بیان اینکه این خط آهن پروژه مشترک بین قزاقستان، ترکمنستان و ایران است، بیان کرد: براساس توافقات انجام شده میان مقامات ۳ کشور این راه آهن باید تا پایان امسال به اتمام برسد.

گفتنی است؛ توافق ساخت کل پروژه میان سه رئیس جمهور از کشورهای ترکمنستان، قزاقستان و ایران بسته شده است و بخشی از این پروژه که در داخل ایران ساخته می شود ۸۲ کیلومتر طول دارد که با خط های فرعی به ۹۴ کیلومتر می رسد.

طول کلی این خط آهن در ۳ کشور به ۹۰۲ کیلومتر می رسد و در شرق دریای خزر ساخته شده است که ۱۲۰ کیلومتر آن در کشور قزاقستان، ۷۰۰ کیلومتر در ترکمنستان و ۸۲ کیلومتر در ایران وجود دارد. این ریل کشورهای CIS را به خلیج فارس و کشورهای جنوب شرقی آسیا متصل میکند.

 

پیش بینی می شود احداث این خط آهن افزایش حمل و نقل داخلی، منطقه ای و بین المللی را در برداشته باشد و تجارت بین المللی را در این محدوده افزایش دهد. همچنین راه آهن گرگان – اینچه برون از جمله ۸۰۰ طرح مهر ماندگار است که باید تا پایان دولت دهم تکمیل شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.