اتمام طرح‌های کلان نظام‌ آموزشی کشور

جام جم آنلاین: وزیر آموزش و پرورش٬ با اعلام اینکه تحول در نظام آموزشی کشور در حال محقق شدن است٬ گفت: این وزارتخانه تمام برنامه‌ها و طرح‌ها را مانند اجرای کامل نظام آموزشی۳-۳-۶، تألیف کتب مقاطع دوم و ششم ابتدایی با نگاه تحولی و بنیادین٬ آموزش ضمن خدمت برای ۲۰۰ هزار فرهنگی٬ آماده‌سازی ۵۰ هزار کلاس درس برای مقطع ششم ابتدایی و ساماندهی نیروی انسانی تا پایان تیر ماه به اتمام می‌رساند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به سیاست‌های پیش روی وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۱ ٬ افزود: یکی از این سیاست‌ها اجرای طرح مدارس قرآنی ابتدایی است٬ این مدارس با مدارس قرآنی قدیمی تفاوت دارد و می‌توان گفت که شبیه مدارس تخصصی مانند مدارس ورزش و تربیت‌بدنی است.

وی با اعلام این که ساخت حدود ۶۰۰ مدرسه ورزش یکی از الویت‌های وزارت‌ آموزش و پرورش است٬ گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال ۹۱ حدود ۱۲۰۰ مدرسه قرآنی اول تا سه ابتدایی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۰ هزار مدرسه قرآنی در کشور راه‌اندازی کرده‌ایم٬ که پیش از این تنها ۶۸۰ دارالقرآن وجود داشت٬ در روزهای اخیر نیز نهضت ملی حفظ قرآن با ۳.۵ میلیون نفر را دستور کار داشتیم و همچنین قرار است که پنج هزار نفر از قاریان قرآنی برجسته کشور را نیز جذب ‌کنیم.

حاجی‌بابایی از جذب دانشجویان جدید برای دانشگاه‌های ویژه فرهنگیان خبر داد و افزود: در سال جاری حدود ۲۵ هزار دانشجو در دانشگاه ویژه فرهنگیان از برترین‌های آزمون جذب شدند که این امر یک نوع اشتغال از بدو ورود تلقی می‌شود.

عضو کابینه دولت دهم٬ درباره برنامه‌های دیگر وزارت آموزش و پرورش٬ توضیح داد: اجرای کامل نظام آموزشی ۳-۳-۶ در کشور٬ تألیف کتب مقاطع دوم و ششم ابتدایی با نگاه تحولی و بنیادین٬ آموزش ضمن خدمت برای ۲۰۰ هزار فرهنگی٬ آماده‌سازی ۵۰ هزار کلاس درس برای مقطع ششم ابتدایی و ساماندهی نیروی انسانی تا آخر تیر ماه از مهم‌ترین برنامه‌های این وزارتخانه به شمار می‌آید که هم‌اکنون بخش عمده‌ای از این برنامه‌ها اجرایی شده است.(ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.