اتهام‌زنی میان پلیس رژیم صهیونیستی و دادستانی این رژیم درباره جاسوسی با برنامه پگاسوس

اتهام زنی میان پلیس رژیم صهیونیستی و دادستانی این رژیم به دنبال رسوایی استفاده پلیس و بازپرسان از برنامه جاسوسی پگاسوس علیه یک مظنون اسرائیلی و استفاده از این برنامه در هک کردن تلفن مدیر کل وزارت ارتباطات سابق شدت گرفته است.

اتهام‌زنی میان پلیس رژیم صهیونیستی و دادستانی این رژیم درباره جاسوسی با برنامه پگاسوس

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، اذعان پلیس رژیم صهیونیستی به استفاده از برنامه پگاسوس برخلاف قانون در بیش از ۱۰۰ پرونده در سال‌های اخیر تنش و خشم شدیدی را در میان پلیس علیه دادستانی کل اسرائیل که تلاش می‌کند خود را از این پرونده دور نگه دارد و دست داشتن در جاسوسی را تکذیب می‌کند ایجاد کرده است.

روزنامه یسرائیل هیوم به نقل از یک منبع در پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دلیل بحران اعتماد میان پلیس و شهروندان، مسؤولان دادستانی هستند. آن‌ها در هر تحقیقی نقش دارند و در عملیات درخواست شنود موبایل‌ها و دستورات قضایی لازم برای آن دخالت می‌کنند و اکنون ادعا می‌کنند که اطلاعی از این مساله نداشته‌اند.

به گفته این منبع، دادستانی اسرائیل واقعیت را نمی‌گوید و کاملاً از استفاده پلیس از برنامه جاسوسی در موبایل شلومو فیلبر، مدیرکل وزارت ارتباطات سابق و شاهد اصلی پرونده فساد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل خبر دارد و این مساله با موافقت آویخای مندلبلیت، دادستانی انجام شده است.

این اتهام زنی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که قرار است دادگاه اسرائیل جلسات استماع شهادت فیلبر را درباره پرونده دریافت رشوه بین بنیامین نتانیاهو  و شائول الوویچ، صاحب شرکت ارتباطات “بیزک” که همچنین مالک سایت خبری واللا است از سربگیرد. نتانیاهو به امضای معامله‌ای با الوویچ برای تغییر موضع سایت واللا به نفع نتانیاهو متهم است.

فاش شدن جاسوسی پلیس رژیم صهیونیستی از فیلبر باعث شده تا هیئت وکلای دفاع نتانیاهو خواهان توقف جلسه استماع شوند. وکلای نتانیاهو و الوویچ خواهان توقف جلسه استماع شهادت و منتشر کردن تمام پرونده‌ها و اطلاعاتی که به واسطه برنامه جاسوسی به آن دست یافته‌اند و برنامه‌های جاسوسی دیگری که فاش نشده، شدند و درخواست کردند که جلسه دادگاه فردا به بررسی این اطلاعات و پیامدهای آن بر  روند محاکمه اختصاص داده شود.

حامیان نتانیاهو در حزب راستگرای اسرائیل تلاش می‌کنند تا از پرونده جاسوسی برای تثبیت نظریه توطئه‌ای که نتانیاهو در سال‌های اخیر آن را تبلیغ می‌کند بهره برداری کنند.

نتانیاهو مدعی شده بود که رسانه‌ها، دادستانی و پلیس توطئه‌ای را برای سرنگونی وی از طریق پرونده‌های فساد به راه انداختند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.