اجاره نشین جدید کاخ الیزه کیست؟

خبرگزاری آریا-آخرین نظرسنجیها نشان می دهد سارکوزی در انتخابات روز ششم مه با اختلاف شش تا ده درصد از اولاند شکست خواهد خورد.
نتایج جدید ترین نظر سنجی ها نشان می دهد که نامزد حزب سوسیالیست در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، برنده انتخابات خواهد بود.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نتایج نظرسنجی موسسه ایپسوس نشان می دهد فرانسوا اولاند نامزد سوسیالیست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پنجاه و سه درصد و نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری کنونی چهل و هفت درصد از رای مردم را در دور دوم انتخابات به خود اختصاص خواهند داد.
این نظرسنجی را موسسه ایپسوس برای شبکه های تلویزیونی ، رادیو فرانسه و همچنین روزنامه لوموند انجام داده است.
بر اساس این نظرسنجی، ۳۴ درصد از رای دهندگانی که در دور نخست این انتخابات به فرانسوا بایرو نامزد میانه رو انتخابات ریاست جمهوری رای داده بودند اعلام کردند در دور دوم اولاند را انتخاب خواهند کرد.
چهارده درصد از رای دهندگان به مارین لوپن نامزد راستگرای افراطی از حزب جبهه ملی فرانسه نیز اعلام کردند در دور دوم فرانسوا اولاند را انتخاب خواهند کرد.
در این نظرسنجی مشخص شد ۵۴ درصد از افرادی که به مارین لوپن رای داده بودند قصد دارند در دور دوم به سارکوزی رای بدهند و سی و دو درصد از آنها مشخص نکردند در دور دوم انتخابات کدام نامزد را انتخاب می کنند.
ایپسوس در نظرسنجی خود اعلام کرد هشتاد درصد از رای دهندگان به ژان لوک ملانشون نامزد چپگرای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به فرانسوا اولاند رای خواهند داد ،
این نظرسنجی به صورت تلفنی در روزهای بیست و هفتم و بیست و هشتم آوریل از بین نهصد و هشتاد و هشت نفر از فرانسوی ها در رده سنی هجده سال به بالا صورت گرفته است.

 افشای سند رشوه ۵۰ میلیون یورویی قذافی به سارکوزی
از سوی دیگر یک پایگاه خبری فرانسوی تصویری از سند رشوه دیکتاتور سابق لیبی به رئیس جمهوری و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را منتشر کرد.
 پایگاه خبری«میدیا پارت»فرانسه با بالا گرفتن جنجال بر سر دریافت رشوه توسط”نیکلا سارکوزی”از معمر القذافی دیکتاتور سابق لیبی، تصویری از نامه‌ای را که سند اعطای کمک چند میلیون یورویی قذافی به سارکوزی در سال ۲۰۰۶ است ، منتشر کرد.
“میدیا پارت”در این خصوص نوشت ، بر اساس یک سند رسمی لیبیایی، رژیم قذافی تصمیم به اختصاص ۵۰ میلیون یورو برای تأمین مالی کمپین انتخاباتی نیکلا سارکوزی در سال ۲۰۰۷ داشته است.
تاریخ این سند ۶ اکتبر ۲۰۰۶ و مبلغ رشوه ۵۰ میلیون یورو ذکر شده است که ثابت می‌کند لیبی با پرداخت آن برای تامین هزینه تبلیغات انتخاباتی سارکوزی موافقت کرده است.
نکته مهم دیگر در این سند این است که”بوریس هورتفو”طرف فرانسوی برای تکمیل این معامله معرفی شده است.
وی وزیر کشور کنونی و دوست نزدیک سارکوزی، از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ در کابینه وی تصدی وزارت کشور را به عهده داشته است.
این سنداز توافق شفاهی طرفین لیبیایی و فرانسوی دریک جلسه سخن می‌گوید که در آن”موسی کوسا” وزیر خارجه سابق و “عبدالله السنوسی”وزیر اطلاعات سابق لیبی و از طرف فرانسه بوریس هورتفو و زیاد تقی‌الدین حضور داشتند.
این سند به زبان عربی است و موسی کوسا رئیس سابق اطلاعات خارجی لیبی از توافق اولیه سخن می‌گوید.
 
نفر دوم جبهه ملی فرانسه حمایت از سارکوزی را مشروط کرد
در همین حال نفر دوم جبهه ملی فرانسه ، رای خود به رئیس جمهوری و نامزد راست حاکم این کشور در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری را مشروط دانست.
 ` برونو گلنیش ` نفر دوم جبهه ملی که درجریان آخرین نشست کنگره حزبی در ۱۶ ژانویه سال ۲۰۱۱ رهبری حزب را به ` مارین لوپن ` باخت ، گفت ، به شرطی به نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه در مرحله دوم انتخابات رای خواهد داد که وی از راستگرایاتن افراطی قاطعانه حمایت کند.
فرانسوا فیون ، نخست وزیر فرانسه و تنی چند از چهره های حزبی حاکم راست / او ام پ / اخیرا عنوان کرده اند که درصورت شکست سارکوزی در انتخابات به نامزدهای حزب جبهه ملی فرانسه رای نخواهند داد در حالیکه بسیار تمایل دارند به نامزد سوسیالیست ها رای دهند.
سارکوزی که این روزها برخی از شعارهای انتخاباتی خود را به شعارها دیدگاههای لوپن نزدیکتر ساخته است ، از سوی سران حزب حاکم مورد انتقاد واقع شده و در مورد رعایت نکردن ` خطوط قرمز ` حزبی تذکر دریافت کرده است.
سران جبهه ملی فرانسه درصددند تا از آرای ۵/۶ میلیونی هوادران حزبی نهایت استفاده را در زمینه ترکیب دولت آتی و همچنین انتخابات مجلس ملی این کشور ببرند.

تجمع بی خانمان ها مقابل ستاد انتخاباتی سارکوزی
این گزارش در حالی است که بی خانمان ها، مقابل ستاد انتخاباتی رئیس جمهوری فرانسه تجمع کردند.
به گزارش ایرنا از پاریس، صدها بی خانمان های فرانسوی در برابر ستاد انتخاباتی `نیکلا سارکوزی` رئیس جمهوری این کشور با برپایی تجمع و اعتراض به عملکرد پنج ساله دولت وی در پاریس، خواستار اقدام زودهنگام دولت برای رفع مشکلات خود شدند.
تظاهرکنندگان اعلام کردند، در ادامه تجمع اعتراض آمیز در برابر ستاد انتخاباتی `فرانسوا اولاند` نامزد حزب سوسیالیست در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیز تجمع برگزار خواهند کرد تا وخامت اوضاع را به وی را نیز گوشزد کنند.
براساس آخرین آمارگیری مسکن فرانسه در سال ۲۰۰۱، از این جمعیت حدود ۸۶ هزار نفر فاقد مسکن ، ۵۴۸ هزار نفر نیز نزد بستگان، آشنایان یا در اردوگاه ها زندگی می کنند.
همچنین دومیلیون و ۲۰۰ هزار نفر از شهروندان فرانسوی نیز به دلیل دسترسی نداشتن به هرگونه مسکنی شرایط نابسامانی دارند.

حمایت کارگران و کارمندان از اولاند
در مقابل کارگران و کارمندان فرانسه، از نامزد پیشروی سوسیالیست در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حمایت می کنند .
 اتحادیه بزرگ کارگری و کارمندی فرانسه ` ث.ژ.ت ` نیز به جمع هواداران
فرانسوا اولاند ، نامزد سوسیالیست ها پیوست و از اعضا خود خواست به نامزد پیشتاز نظرسنجی های مرحله دوم انتخابات یعنی اولاند رای دهند.
این فراخوان درشرایطی از سوی مسوولان این اتحادیه صنفی کارگری کارمندی کشور فرانسه صادر
می شود که اولاند درنظرسنجی ها همچنان از شرایط بهتری برای کسب پیروزی درمرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری مقابل نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری برخوردار است.
در بیانیه این اتحادیه آمده است ، شکست سارکوزی در مرحله دوم انتخابات که ششم ماه مه برگزار می شود برای دستیابی به ` پیشرفت اجتماعی ` در جامعه مهم و ضروری ارزیابی است.

 موقعیت ضعیف سارکوزی
رئیس جمهوری فرانسه برای افزایش شانس پیروزیش در انتخابات مرحله دوم ریاست جمهوری روی نقاط ضعف اولاند و برنامه های تبلیغاتی او متمرکز شده است. سارکوزی می کوشد مردم فرانسه را از به قدت رسیدن یک چپ گرا بترساند و به قدرت رسیدن اولاند را خطری برای موقعیت و جایگاه فرانسه در اتحادیه اروپا توصیف کرده است.
محور دیگر برنامه تبیلغاتی سارکوزی تاکید مجدد بر برنامه های مهاجر ستیزانه و اسلام ستیزانه اش برای جلب آرای حامیان مارین لوپن نامزد حزب مهاجر ستیز جبهه ملی است.
مارین لوپن در مرحله اول انتخابات با کسب نزذیک به ۱۸ درصد آراء در جایگاه سوم پس از اولاند و سارکوزی قرار گرفت. لوپن با کسب این میزان آراء رکورد جدیدی در کسب اراء به عنوان نامزد جریان راست افراطی در فرانسه به ثبت رساند. از میان نامزدهایی که در مرحله اول انتخابات در جایگاه سوم، چهارم و پنجم قرار گرفتند سارکوزی تنها می تواند امیدوار به کسب بخشی از آرای طرفداران راست افراطی تحت رهبری مارین لوپن باشد. اکثریت حامیان ژان لوک ملانشون و فرانسوا بایرو که در مرحله اول انتخابات در جایگاه چهارم و پنجم قرار گرفتند گرایش به اولاند در انتخابات روز ششم مه دارند.
این در حالی است که سارکوزی در شرایط خوشبینانه و بر اساس نظرسنجیهای انجام شده حداکثر شاید بتواند حدود نیمی از آرای جریان راست افراطی را به سمت خود جلب کند. اگر اتفاق غیر منتظره ای در چند روز باقیمانده به مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه نیافتد، سارکوزی در انتخابات یکشنبه آینده بازنده خواهد بود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.