اجباری شدن بیمه ساختمان‌ها به زودی

بینا- در مراسم اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران از طرح و لوگوی سیزدهمین نمایشگاه رونمایی شد.
سیدمهدی هاشمی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران در مراسم اختتامیه نمایشگاه بر ضرورت مقاوم سازی و استحکام ساختمان‌ها و رعایت استانداردهای ساخت وساز در کشور تاکید کرد.
وی گفت: با توجه به پتانسیل‌های بسیار بالا ‌در صنعت ساختمان باید در کوتاه ترین زمان ممکن به جایگاه و رتبه‌های بالایی دراین بخش دست پیدا کنیم و فعالیت‌های موجود دراین بخش را به سمت استانداردسازی پیش ببریم.
هاشمی از تلاش مجلس برای اجباری کردن بیمه ساختمان خبر داد و گفت: در مجلس به دنبال این هستیم که برای ارتقای کیفیت ساخت وساز در کشور و تامین امنیت و رفاه بیشتر مردم بیمه ساختمان را اجباری کنیم و امیدواریم با پشتیبانی و حمایت مسوولان و تمهیدات پیش بینی شده این طرح به نتیجه برسد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران در ادامه تسریع روند بازسازی مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی را خواستار شد.
وی گفت: متاسفانه بازسازی مناطق زلزله زده آن طور که باید و برابر انتظارات و خواسته‌ها نیست و تا پیش از شروع فصل سرما باید هر چه سریع‌تر به این روند سرعت بخشید.
به گفته هاشمی، بیش از ۸۰ درصد از مناطق مسکونی کشور در معرض زلزله و حوادث طبیعی هستند که ضرورت استحکام و مقاوم سازی هر چه بیشتر ساختمان‌ها و رعایت استانداردهای ساخت وساز را می‌طلبد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران در پایان ابراز امیدواری کرد تنها خرید و فروش ساختمان‌های مقاوم و با کیفیت در بازار مورد تقاضا وعرضه باشد تا بزرگترین سرمایه ملی روز به روز ارتقا داده شود.
در دوازدهمین نمایشگاه بین اللملی صنعت ساختمان تهران بیش از ۲۰۰ شرکت خارجی و هزار و صد شرکت داخلی آخرین دستاوردها و توانمندی‌های خود در زمینه‌های مختلف صنعت ساختمان را ارائه کردند. در این نمایشگاه بیش از ۲۵ کشور جهان از جمله آلمان، فرانسه، آمریکا، اسپانیا، ترکیه، ایتالیا، ژاپن، چین و کره جنوبی مشارکت داشتند.در مراسم اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه بین اللملی صنعت ساختمان ضمن تقدیر از صنعتگران برتر عرصه ساختمان از طرح و لوگوی سیزدهمین نمایشگاه نیز رونمایی شد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.