پوشش بیمه‌ای ۱۰هزارکارگرساختمانی

بینا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران از برگزاری المپیاد مهارت در استانهای البرز و تهران خبر داد.
به گزارش بینا،، حمید رضا خانپور  با بیان این مطلب در یک نشست خبری به ایسنا اظهار کرد: این المپیاد درمهرماه سال جاری برگزار می شود که در تهران ۲۸ کارآموز در ۲۴ رشته شرکت خواهند کرد.
وی از صدور۸۲ هزار و ۵۰۱ گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای از ابتدای سال تاکنون خبرداد و گفت: به طور متوسط سالانه ۹۰ هزار نفر از این آموزشها بهره‌مند می شوند که درصدد هستیم با برنامه‌‌ریزیهای صورت گرفته این رقم را به بیش از ۱۲۰ هزار نفر برسانیم.
خانپور افزود: در بخش کارگران صنعت ساختمان، ۱۶ حرفه مهارتی داریم و شاغلان این بخش بعد از دادن آزمون مهارت و پرداخت ۷ درصد حق عضویت خود، از مزایای بیمه بازنشستگی برخوردار می شوند.
به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، سازمان تامین اجتماعی باید سالانه ۳۱ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگران صنعت ساختمان را در استان تهران بیمه کند که از ابتدای سال تا کنون ۱۰ هزار نفر از کارگران ساختمانی بیمه شدند.
وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۶۳ هزار نفر از کارگران ساختمانی بیمه شده‌اند، تصریح کرد: بازرسان سازمان تامین اجتماعی در تلاشند تا کارگران واقعی صنعت ساختمان را شناساییی و بیمه کنند.
خانپور در پایان توسعه برنامه استاد شاگردی، ساماندهی شناسایی نخبگان مهارتی، افزایش بهره‌وری، به روزکردن آموزش‌های مهارتی، آموزش جوانان، گسترش تعامل با واحدهای صنعتی و تجهیز کارگاههای آموزشی را از جمله برنامه‌های اداره کل اموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در سال جاری برشمرد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.