اجباری شدن تولید بنزین یورو ۴ از سال ۹۲

۲۳م دیماه ،

اجباری شدن تولید بنزین یورو ۴ از سال ۹۲

کیفیت بنزین تحت کنترل است

معاون سازمان ملی استاندارد از اجباری شدن تولید بنزین یورو ۴ از ابتدای سال آینده خبرداد و گفت: استاندارد تولید بنزین هم‌اکنون جزء یکی از استانداردهای اجباری است و بنابراین کیفیت بنزین تولیدی کنترل می‌شود.

به نقل از مهر، بهادر کاظمی در خصوص بعضی شائبه‌ها نسبت به کیفیت بنزین تولیدی از سوی پالایشگاههای داخلی گفت: هم اکنون تولید بنزین دارای استاندارد اجباری است و بر این اساس، سازمان ملی استاندارد بر روی بنزین تولیدی، نظارت کافی دارد.

معاون سازمان ملی استاندارد افزود: در مورد بنزین دو بحث وجود دارد؛ اول کیفیت فعلی بنزین تولیدی است و دیگر وضعیتی است که برای تولید بنزین الزامی است؛ این دو مقوله کاملا جدا است.

وی تصریح کرد: بر این اساس، حداقل استاندارد تولید بنزین در حال حاضر یورو ۲ است در حالی که مطابق با استانداردهای صورت گرفته باید در سال ۹۱، به مرور کیفیت تولید بنزین از سوی پالایشگاهها ارتقا می‌یافت و به سطح استاندارد یورو ۴ می‌رسید.

به گفته کاظمی، در سال ۹۲ کل بنزین تولیدی کشور باید حداقل استاندارد یورو ۴ را داشته باشد که وزارت نفت نیز به مرور این کار را در حال انجام دارد، ضمن اینکه هم اکنون نیز بخشی از بنزین تولیدی کشور از استاندارد یورو۴ و یورو ۵ برخوردار است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۲، استاندارد یورو ۴ برای تولید بنزین الزامی است و البته پالایشگاههایی که به تازگی احداث شده‌اند نیز از سطح استاندارد یورو ۴ و ۵ در تولید بنزین برخوردار می باشند.

کاظمی در پاسخ به این سئوال که آیا گزارشی مبنی بر آلایندگی بنزین تولیدی کشور به سازمان ملی استاندارد رسیده است؟ گفت: بنزین تولیدی تحت کنترل است و مشکل خاصی به لحاظ آلایندگی در سطح استاندارد یورو ۲ نیست، ولی موضوع بحث سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست این است که باید استاندارد تولید بنزین به یورو ۴ برسد.

شنبه ۲۳ دى   ۱۲:۵۰

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.