اجباری شدن نصب ایربگ از اول مهرماه با توجه به محدودیت ها امکان پذیر نیست

اجباری شدن نصب ایربگ از اول مهرماه با توجه به محدودیت ها امکان پذیر نیست

شبکه ایران/ راهور ناجا شمارش معکوس برای عدم شماره گذاری خودروهای فاقد ایربگ یا همان کیسه هوا را مطرح کرده و اعلام کرده از اول مهرماه شماره گذاری این خودروها متوقف خواهد شد.
با این حال خودرو سازان نیز اعلام کرده اند ایربگ وارداتی بوده و تامین آن برای همه خودروهای تولید داخل، با توجه به تحریم ها، غیرممکن است پس اجباری کردن نصب آن در شرایط کنونی، به ضرر تولید ملی و موجب تشدید وابستگی ارزی خواهد بود.
از سوی دیگر دبیر انجمن خودروسازان می گوید خودروسازان از لحاظ طراحی و مهندسی برای نصب ایربگ بر روی خودرو مشکلی ندارند و از زمانی که اجباری شدن نصب ایربگ در خودروها مطرح شد خودروسازان، خودروهای تولیدی خود را از لحاظ مهندسی برای اجرای این تغییرات طراحی کردند و اکنون مشکلی از این نظر وجود ندارد.
احمد نعمت بخش مشکل را در تامین ایربگ و قطعات مورد نیاز آن برای نصب دانسته و می گوید ایربگ در کشور تولید نمی شود بلکه قطعه سازان فقط آن را مونتاژ می کنند که در شرایط تحریم واردات قطعات آن به سهولت انجام نمی شود. به همین دلیل قطعه سازان قادر نیستند ایربگ مورد نیاز را برای همه خودروهای تولیدی تامین کنند.
محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت معدن و تجارت در مورد توقف شماره‌گذاری برخی خودروها بدلیل عدم نصب ایربگ به شبکه ایران گفت: مشکل تأمین کیسه هوا برای ایربگ مسئله ای است که باید بررسی شود.
صالحی نیا تصریح کرد: در صورتی که مشکلاتی مبنی بر عدم تأمین کافی کیسه هوا بدلیل برخی مسائل بین‌المللی وجود داشته باشد شورای عالی استاندارد به عنوان متولی این امر در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.
معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: معاون وزیر صنعت و معدن گفت: با توجه به محدودیت هایی که خودروسازان در تامین ایربگ دارند، جلوگیوگیری از شماره گذاری خودروهای فاقد این قطعه فعلا امکان پذیر نیست.
پایان مطلب/
 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.