اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها مستلزم اجرای محورهای ۷ گانه طرح تحول اقتصادی است

رئیس کمیسیون انرژی اجرای فازدوم هدفمند سازی یارانه ها را مستلزم اجرای همزمان ۷ محور طرح تحول اقتصادی دانست و گفت: اگر فقط معاونت ها اضافه شود و مدیریتی به ارز، تورم، سیستم بانکی و پولی نشود فاز دوم هدفمند سازی نیز نباید اجرا شود.

سید مسعود میر کاظمی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در تشریح روند اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها در شرایط فعلی گفت: یکی از راه های نجات اقتصاد کشور، اجرای طرح تحول اقتصادی است که یکی از هفت محور این طرح موضوع هدفمندسازی یارانه هاست بنابراین اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها مستلزم اجرای محورهای هفت گانه طرح تحول اقتصادی نه بخشی از آن است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: بحث سیستم های پولی، بانکی، ارزی، گمرک، بهره وری و توزیع از جمله محورهای هفت گانه طرح تحول اقتصادی بوده و به هم پیوستگی بسیار بالایی دارد به طوری که اجرای هر کدام مستلزم اجرای همزمان تمامی آنهاست.

وی با بیان اینکه به طور مثال اگر مدیریت بر ارز صورت نگیرد قیمت ارز دچار نوسان شده و این موضوع اجرای طرح تحول اقتصادی را دچار مشکل می کند، گفت: در صورتی که هر یک از مراحل به درستی اجرا نشود نه تنها پیشرفت نمی کنیم بلکه پس رفت نیز خواهیم داشت به طوری که این امر در وضعیت فعلی اقتصاد کشور رخ داده است.

وزیر نفت و بازرگانی دولت های نهم و دهم با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه ها تاکید کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که ۷ موضوع طرح تحول اقتصادی مدیریت شود چرا که اگر این موضوعات اجرایی شود، تورم فعلی و به هم ریختگی ارزی نخواهیم داشت.

رئیس کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: فاز دوم هدفمندسازی یارانه ها در صورتی قابلیت اجرایی خواهد داشت که این ۷ محور طرح تحول اقتصادی اجرایی شود ولی اگر مدیریت نشود باید از اجرای فاز دوم هدفمندسازی صرفنظر شود.

وی گفت: هرچه به قیمت های بین المللی نزدیکتر شویم وضعیت انرژی کشور بهتر خواهد شد.

میرکاظمی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود موضوع تحریم ها را یک حربه تبلیغاتی ـ سیاسی دانست و گفت: موضوع تحریم ها یک بحث جدید نبوده و جنبه تبلیغاتی آن بیشتر از سایر موضوعات است ولی باید با هوشیاری و با بصیرت با آن برخورد کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ۷ محور طرح تحول اقتصادی اجرا شد باید فاز دوم هدفمندسازی نیز اجرا شود ولی اگر فقط معاونت ها اضافه شود و مدیریتی در ارز، تورم، سیستم بانکی و پولی وجود نداشته باشد، فاز دوم هدفمندسازی نباید اجرا شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.