اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها نیازمند ایجاد وفاق ملی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در چنین طرحهایی (هدفمندی یارانه ها) که ابعاد اجتماعی گسترده ای دارد ، باید مانند مرحله اول به یک همدلی، همفکری و همراهی برسیم تا بتوانیم مرحله دوم را نیز اجرایی کنیم.

به گزارش سرویس اقتصادیممتازنیوز، سید شمس الدین حسینی در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره زمان اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها، اظهار داشت: قانون هدفمندی یارانه ها یک قانون از جنس برنامه ای است، یعنی هدفمندی یارانه ها یک برنامه میان مدت بوده و طبیعی است که باید در میان مدت اجرا شود.

وی افزود: مرحله اول آن اجرا شده است و برای اجرای فاز دوم فعلا برنامه ای به آن مفهوم که افزایش قیمتی داشته باشیم، وجود ندارد. البته هدفمندی یارانه ها یک برنامه است و همان مرحله اول هم که اجرا شده، تداوم دارد. 

حسینی در ادامه گفت: نکته ای که برخی ها مطرح می کنند این است که آیا دولت برنامه ای برای افزایش قیمتها از این منظر دارد که پاسخ منفی است و چنین برنامه ای در دستور کار وجود ندارد. البته دلایل مختلفی هم وجود دارد که یکی از دلایل این است که ما همانطوری که در مرحله اول به یک وفاق ملی و یک عزم جدی رسیدیم، در مرحله دوم باید این اتفاق صورت بگیرد. 

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: در شرایط فعلی برخی از افراد، متخصصان و صاحب نظران می گویند دولت مرحله دوم را اجرا کند و برخی ها موافق نیستند حتی در میان نمایندگان هم موافق و مخالف اجرای مرحله دوم وجود دارد اما ما در اجرای یک چنین برنامه هایی نیاز به وفاق ملی، هماهنگی و همدلی داریم. ما مرحله اول را با همدلی اجرا کردیم و موفق هم شدیم. /عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.