اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری انقلابی بزرگ در نظام سلامت است

اسفند ۱۴۰۲
ممتاز نیوز : رئیس شورای عالی نظام پرستاری اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را انقلابی بزرگ در جامعه پرستاری و نظام سلامت برشمرد و گفت: بهبود وضعیت معیشتی پرستاران سبب افزایش انگیزه کاری آنها شده و انعکاس آن در رضایتمندی مردم و نظام سلامت چشمگیر خواهد بود.

یعقوب جعفری در گفت و گو با نظام پرستاری، ابقاء و اجرای مصوبات دولت قبل در حوزه پرستاری را اولین توقع جامعه پرستاری از وزیر تازه بهداشت و دولت تدبیر و امید دانست و افزود: اگر دولت آقای روحانی مصوبات پنجگانه پرستاری شامل اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تشکیل معاونت مراقبت و پرستاری، عضویت نظام پرستاری در شورای عالی بیمه و سلامت، صدور پروانه کار پرستاران و آموزش های کوتاه مدت توسط نظام پرستاری را به صورت شایسته عملیاتی کند، قطعاً به این زودی ها پرستاران از دولت و مجلس خواسته ای نخواهند داشت.

وی اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را انقلابی بزرگ در جامعه پرستاری و نظام سلامت توصیف کرد و گفت: با اجرای این قانون ضمن بهبود وضعیت معیشتی پرستاران و افزایش انگیزه کاری در آنها، مردم نیز از خدمات مراقبتی و پرستاری مطلوب تر و با کیفیت تری بهره مند خواهند شد.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری اضافه کرد: همان طور که در چند هفته اخیر شاهد بودیم به نظر می رسد دولت تازه همان طور که وعده داده بود، بنا را بر اعتدال و تدبیر گذاشته است و امید است با تدبیری شایسته، قوانین را رعایت کند و در اجرای قوانین مربوط به پرستاری نیز توجه ویژه داشته باشد.

وی افزود: البته پرستاران نیز شرایط کشور، مقتضیات و مشکلاتی که از بعد مالی دولتها درگیر آن بوده و می باشند را به خوبی درک کرده و می کنند و از همین رو به رغم گذشت سالهای سال از عمر تصویب بعضی از مصوبات نظیر تعرفه گذاری خدمات پرستاری همچنان صبوری می کنند، لذا انتظار این است که این صبوری طولانی مدت نشده و دولت تازه بتواند هر چه زودتر به این مصوبات قانونی جامه عمل بپوشاند.

جعفری با تأکید بر عزم جدی سازمان نظام پرستاری و جامعه پرستاری برای کمک به دولت و وزیر بهداشت تازه برای تحقق اهداف کلان در نظام سلامت گفت: وزیر محترم بهداشت هر کمکی که از جامعه پرستاری در راستای بهبود و ارتقای نظام سلامت کشور بخواهد قطعاً پرستاران دریغ نخواهند کرد به ویژه آنکه پرستاران توانایی هایی بیش از این دارند اما فقط در مراکز درمانی ارائه خدمت کنند.

وی افزود: پرستاران این ظرفیت را دارند که بتوانند در سطوح مدیریتی در وزارت بهداشت و دانشگاه ها ارائه خدمت کنند و سازمان نظام پرستاری و اعضای شورای عالی و هیئت مدیره های سازمان نیز آمادگی هر گونه کمک به وزیر محترم بهداشت را در راستای تحقق اهدافشان در نظام سلامت دارند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.