تعرفه‌های پرستاری در انتظار تشکیل جلسه شورای عالی بیمه

اسفند ۱۴۰۲
ممتاز نیوز: معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان این که اقدامات مربوط به تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در وزارت بهداشت به اتمام رسیده، گفت: در این زمینه منتظر تشکیل جلسه شورای عالی بیمه هستیم.

مسعود فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اقدامات مربوط به تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری از جمله تدوین دستورالعمل مربوطه و بسته‌های خدمتی در وزارت بهداشت به اتمام رسیده و این تعرفه‌ها برای اجرای آزمایشی باید به تصویب شورای عالی بیمه برسد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر آنکه پیش از این سه بیمارستان برای اجرای آزمایشی تعرفه‌های خدمات پرستاری مشخص شده بودند، گفت: از آنجا که مباحث هزینه‌ای اجرای این تعرفه‌ها را باید بیمه‌ها بپردازند، آغاز اجرای آزمایشی آن نیز منوط به تصویب این تعرفه‌ها در شورای عالی بیمه است بنابراین هرچند بیمارستان‌های پایلوت این امر انتخاب شدند اما هیچ پایلوتی صورت نگرفت.

فلاحی در این باره ادامه داد: بر اساس مصوبه دولت قبل، رییس کل سازمان نظام پرستاری نیز عضو شورای عالی بیمه است. بنابراین در صورت تشکیل جلسه شورای عالی بیمه، سازمان نظام پرستاری هم می‌تواند از تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری دفاع کند.

وی افزود: اجرای تعرفه‌های خدمات پرستاری بی‌تردید به نفع بیماران خواهد بود؛ چرا که اکنون بیمار تعرفه‌ای را بابت خدمات پرستاری می‌پردازد که تعرفه پرستاری نیست بلکه تعرفه پزشکی است. البته باید تاکید کرد هر چند تعرفه‌های پزشکی بابت خدمات پرستاری از بیمار دریافت می‌شود، اما در نهایت حقوق پرستاران بر مبنای حقوق پرستاری خواهد بود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: بنابراین اخذ تعرفه‌های پزشکی از بیماران در قبال خدمات پرستاری، در نبود تعرفه‌های پرستاری، هزینه‌های پرداختی بیماران را افزایش می‌دهد. بی‌تردید تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و اجرای آن، هزینه‌های پرداختی از سوی بیماران را کاهش خواهد داد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.