اجرای طرح اصلاح مسیر رودخانه سفیدرود در آستانه اشرفیه ضروری است

۳۱فروردین۱۳،

ˈعلی باباخانیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حدود ۲۹ کیلومتر از مسیر رودخانه سفیدرود از این شهرستان می گذرد، افزود: با توجه به این امر در ۲۵ سال قبل این رودخانه در بعضی نقاط شهرستان از مسیر خود منحرف شده است.

وی یادآور شد: دهسر، تمچال، کشل آزاد محله از جمله روستاهای این شهرستان می باشند که در مسیر رودخانه سفیدرود قرار داشته و انحراف مسیر این رودخانه سبب ایجاد مشکلاتی در این مناطق شده است.

وی گفت: تخریب حاشیه های راههای روستایی، تخریب زمین ها ، تاسیسات زیربنائی و … از جمله مشکلاتی است که با انحراف مسیر رودخانه سفیدرود در این شهرستان ایجاد شده است.

وی با اشاره به حساسیت انحراف مسیر رودخانه سفیدرود در منطقه دهسر یادآور شد: ادامه انحراف مسیر رودخانه سفیدرود در این منطقه خطر قطع راه ارتباطی آستانه به کیاشهر را به دنبال خواهد دارد.

باباخانی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از انحراف مسیر رودخانه سفیدرود در این شهرستان جلسات مختلفی از سوی ستاد بحران با حضور مسوولان شهرستانی، استانی و محلی برگزار شده است.

وی گفت: در زمان حاضر اصلاح ۹۰۰ متر از مسیر انحراف رودخانه سفیدرود در این شهرستان با توافق و همکاری سازمان آب و ستاد بحران استان در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه ساماندهی رودخانه سفیدرود به مسیر اصلی را یکی از اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: طرح اصلاح مسیر رودخانه سفیدرود در این شهرستان از سال قبل آغاز شده که حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت: هزینه اجرای این طرح نیز از محل درآمد حاصل از خاک و ماسه برداشتی از رودخانه سفیدرود تامین می گردد.

باباخانی یادآور شد: با توجه به اهمیت اجرای این طرح در جلوگیری از خسارت های احتمالی و بیشتر، انتظار داریم این طرح با شتاب بیشتری به پایان برسد.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.ک/۳

۷۲۸۷/ ۶۰۳

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.