اجرای طرح حامی برای نخستین بار در شهر ری

مدیر بهزیستی شهرستان ری گفت: در طرح حامی نخستین بار است که در شهرستان ری اجرا می شود و نیازمند حمایت خیرین عزیز است.

 رضایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در این طرح معلولان به طور ماهیانه تحت حمایت خیرین قرار می گیرند.

وی ادامه داد: تاکنون یک هزار نفر از خیرین در این طرح شرکت کرده اند که پیش بینی می کنیم در این ماه این تعداد به ۲ هزار و ۵۰۰ خیر برسد و بار دیگر شاهد حضور مردم نیکوکار و دوستان پرمهرشان باشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: همزمان با شروع ماه مبارک رمضان در نمایشگاه بین المللی قرآن، فرهنگسرای خاوران و برخی مراکز مذهبی اقدام به برگزاری غرفه جلب مشارکت های مردمی کرده ایم تا عزیزانی که مایل به کمک به مددجویان هستند در این کار خیر شرکت کنند.

مدیر بهزیستی شهرستان ری در ادامه با اشاره به وجود ۲۰ هزار مددجوی تحت حمایت این سازمان گفت: در حال حاضر ۲۰ هزار مددجو تحت حمایت این اداره هستند که از این تعداد،‌برخی به طور ماهیانه مستمری دریافت کرده و بعضی به طور موردی از خدمات ما بهره مند می شوند.

مستمری دریافت شده توسط هر مددجو ۴۰۰هزار ریال و به نسبت بعد خانوار تا ۸۰۰ هزار ریال هم می رسد این در حالیست که بعضی از خیرین در کمک های خود ماهیانه تا ۲ میلیون ریال هم به معلولان کمک کرده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان در نوبت دریافت مستمری هستند که امیدواریم با کمک خیرین این مشکل هم برطرف شود.

وی با اشاره به ۲ مشکل عمده در رابطه با مددجویان گفت: ما در حال حاضر با مشکل تعداد زیاد مددجویان و تعدد نیازهایشان رو به رو هستیم که در این خصوص می توان به مشکل وام آنها اشاره کرد.

رضایی در ادامه تصریح کرد: ما در حال حاضر از بانک مشخصی سهمیه نداریم و نمی توانیم مشکل و نیاز مددجویان را درخصوص دریافت وام حل کنیم این در حالیست که در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر از مددجویان متقاضی دریافت وام ۲ تا ۵ میلیون تومانی هستند.

مدیر بهزیستی ری در پایان از مراحل جمع آوری سبدکالای ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال جمع آوری سبد کالای ویژه ماه مبارک رمضان مددجویان هستیم ۳ هزار سبد را خودمان فراهم می کنیم و با توجه به قول مساعدت شهرداری تهران امیدواریم این تعداد به ۸ هزار سبدکالا برسد تا در نیمه دوم ماه رمضان نسبت به توزیع آن اقدام کنیم./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.