اجرای قانون بهره‌وری، سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را افزایش می‌دهد

اجرای قانون بهره‌وری، سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را افزایش می‌دهد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی تهران گفت: با بکارگیری قانون افزایش بهره‌وری به‌منظور ارتقاء توانمندی‌های فعالان بخش کشاورزی و منابع طبیعی امکان سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش یافته است.

 

شاهرخ رمضان‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر تمامی اقدامات برای کسانی که می‌خواهند در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند، فراهم است.

وی با اشاره به ماده ۱۸ قانون افزایش بهره‌وری افزود: ظرفیت ملی برای ایجاد این قانون بکار بسته شده است که در همین راستا سازمان صدا و سیما موظف است در هفته چهار روز و به مدت یک ساعت برنامه‌ای را برای بهره‌ور کردن بخش کشاورزی پخش کند.

رمضان‌نژاد خاطرنشان کرد: روح این قانون افزایش بهره‌وری است که بهره‌ور کردن نیز جز با دانش‌بنیان کردن با استفاده از آخرین یافته‌های علمی میسر نخواهد شد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه در این قانون موضوعات متعددی جای گرفته است که اگر تمام موارد آن به اجرا درآید، تحولات شگرفی را در بخش کشاورزی ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: به‌منظور ارتقاء منزلت اجتماعی، دانش و توانمندی‌های فعالان بخش کشاورزی، توسعه انتقال تجارب، یافته‌های ترویجی، گسترش برنامه عشایری و پوشش مناسب برنامه‌های تحقیقاتی در این بخش، سازمان صدا و سیما موظف است علاوه بر برنامه‌های سراسری داخلی رادیو و تلویزیونی و همچنین شبکه رادیو و تلویزیونی گروه جهاد کشاورزی در کلیه شبکه‌های استانی متناسب با موضوع‌های خاص استانی و کشوری با ایجاد گروه دانش ترویج و توسعه بخش کشاورزی و منابع طبیعی نسبت به تهیه و پخش برنامه ویژه بخش کشاورزی اقدام کند.

گفتنی است، در راستای تحقق سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور ریاست جمهور قانون افزایش بهره‌وری را ابلاغ کرد که بر اساس این، دولت مکلف است زمینه‌ها، برنامه‌ها، امکانات و تسهیلات ارتقاء بهره‌وری و اصلاح الگوهای تولید و مصرف در بخش کشاورزی و منابع طبیعی را فراهم و به مرحله اجرا درآورد که بر اساس قانون افزایش بهره‌وری، بهره‌برداران بخش کشاورزی در صورت وجود دانش‌آموختگان رشته‌های تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی در مجموعه خود و یا در صورت انجام فعالیت‌های خود زیر نظر مراکز مربوطه در بهره‌گیری از حمایت‌های قانونی و تسهیلات اعطایی از سوی دولت در اولویت قرار دارد./

 

خبرنگار: سهیلا گلی‌زاده

A-910701-02

کشاورزی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.