نماینده کاشمر: باید برای کشاورزان امنیت شغلی و درآمدی ایجاد شود

۲۶م آذر ،

52336.jpg

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشورهای توسعه یافته و مترقی به بخش کشاورزی یارانه پرداخت می‌شود.

محمد اسماعیل نیا در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی در بعضی قسمت‌ها آسیب‌پذیر است و شرایط اکولوژیک، کشاورزی را آسیب‌پذیر می‌کند بنابراین برای کاهش ریسک در کشاورزی باید سرمایه‌گذاری در این بخش افزایش یابد تا برای کشاورزان امنیت شغلی و درآمدی ایجاد گردد.

وی ادامه داد: با توجه به آسیب‌های موجود در بخش کشاورزی، میزان سرمایه‌گذاری، این آسیبها را کاهش می‌دهد.

اسماعیل‌نیا خاطرنشان کرد: در کشور ژاپن و بعضی از نقاط اروپا علی‌رغم این که میزان متوسط بارندگی بیش از ۸۰۰ میلی‌متر است باز هم به بخش کشاورزی توجه می‌کنند و به آن یارانه می‌دهند.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به امنیت غذایی به معنای واقعی کلمه برسیم باید ضمن خودکفایی، تولیدات کشاورزی اقتصادی شود، افزود: زمانی که کشاورزی اقتصادی شده و درآمد پایدار و مستمری برای کشاورزان فراهم گردد هم میزان مهاجرت از روستاها کاهش یافته و هم سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی افزایش می‌یابد.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس ارتقای بهره‌وری را از عوامل موثر در جذب سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی عنوان خاطرنشان کرد: باید میزان عملکرد در واحد سطح و مقدار تولید محصولات کشاورزی را در سایه مدیریت، چند برابر کنیم.

وی ادامه داد: این موضوع نیازمند مدیریت همه جانبه ملی است البته توجه صحیح به بیمه کشاورزی نیز می‌تواند سبب کاهش ریسک و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گردد.

اسماعیل‌نیا با تاکید بر افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی بر تدوین و اجرای الگوی کشت، حذف واسطه‌ها و دلالان و به حداقل رساندن آنها، مدیریت صحیح صنایع تبدیلی و بسته‌بندی و بازاریابی در بازارهای داخلی و خارجی را ضروری دانست و گفت: توجه به این امور سبب افزایش درآمد کشاورزان و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی می‌شود.

وی افزود: متاسفانه سال‌هاست بخش کشاورزی از فقر سرمایه‌گذاری رنج می‌برد و نبود مدیریت صحیح در این بخش این مشکل را تشدید کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.