اجرای هشت طرح پایین دستی با ۲۲۵ میلیون یورو سرمایه گذاری در پتروشیمی سنقر

مدیرعامل صنایع شیمیایی نگین سنقروکلیایی از اجرای هشت طرح پایین دستی پتروشیمی سنقر با سرمایه‌گذاری ۲۲۵ میلیون یورو خبر داد.

اجرای هشت طرح پایین دستی با ۲۲۵ میلیون یورو سرمایه گذاری در پتروشیمی سنقر

به گزارش ممتاز نیوز، یوسف شریفی در حاشیه بازدید امروز (۱۲ آبان) وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طرح پتروشیمی سنقر از پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی این پتروشیمی یاد کرد و گفت: با بهره‌برداری از این طرح برای ۱۶۰ تا ۲۰۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

وی ادامه داد: اگرچه پیش از این اعلام شده بود این طرح تا پایان سال جاری‌ پیش راه‌اندازی شود، اما بخشی از پروژه وابستگی‌های خارجی دارد که روند کار را به تاخیر می‌اندازد.

مدیرعامل صنایع شیمیایی نگین سنقر ابرازامیدواری کرد با پیگیری‌های صورت گرفته، این پروژه نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری برسد.

شریفی از ظرفیت ۲۲ هزار ‌و ۶۰۰ هزار تنی تولید  متیل آمین در این واحد خبر داد و تاکید کرد: متیل آمین یک محصول استراتژیک بوده که در بسیاری از صنایع کاربرد دارد و با راه‌اندازی این واحد بخش قابل توجهی از نیاز متیل آمین کشور تامین شده و واردات و ارزبری این محصول کاهش می‌یابد.

وی مهمترین نکته درباره پتروشیمی سنقر را صنایع پایین دستی آن دانست که هشت صنعت پایین دستی تعریف و مطالعات اولیه آن انجام شده است.

مدیرعامل صنایع شیمیایی نگین سنقر با بیان اینکه سرمایه‌گذاری این هشت طرح حدود ۲۲۵ میلیون یورو بوده که رقم قابل توجهی است، اظهار کرد: طبق توافقات اولیه قرار است این سرمایه‌گذاری توسط هلدینگ خلیج فارس( با سهم ۶۰ درصد) و تاپیکو از زیرمجموعه‌های وزارت کار ( با سهم ۴۰ درصد) انجام شود.

شریفی تاکید کرد: با توجه به اینکه رقم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها بسیار بزرگ است، از پای کار آمدن بخش خصوصی در صنایع پایین دستی پتروشیمی سنقر استقبال می‌کنیم.

به گفته مدیرعامل صنایع شیمیایی نگین سنقر، این هشت طرح پایین دستی برای بالغ بر ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

وی این نکته را نیز یادآور شد که جابجایی متیل آمین دشواری‌های فراوانی دارد و لازم است صنایع پایین دستی آن در همین منطقه اجرا شود.

انتهای پیام/


استانی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.