اجرای “پروژه های عمرانی” به بخش خصوصی واگذار شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

دبیر انجمن صنفی شرکتهای پیمانکار تأسیسات ایران:

دبیر انجمن صنفی شرکتهای پیمانکار تأسیسات ایران با اشاره به رشد توانائی شرکت های بخش خصوصی ، از بخش های دولتی خواست اجرای پروژه های مختلف عمرانی ، صنعتی و اقتصادی را به بخش خصوصی واگذار کنند.

منوچهر اقبالی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیشتر پروژه های عمرانی به شرکتها و سازمانهای نیمه دولتی یا وابسته به دولت ارجاع می شود.
 
وی یادآورشد : اگر از توانائی شرکت های بخش خصوصی استفاده نشود و اجرای طرح ها و پروژه ها در اختیار آنها قرار نگیرد، بخش خصوصی در عرصه فعالیت های عمرانی حضور کم رنگی خواهد داشت .

دبیر انجمن صنفی شرکتهای پیمانکار تأسیسات ایران در ادامه گفت: در حال حاضر ۲۰۰ شرکت حقوقی عضو این انجمن می باشند که اقدام به فعالیت در حوزه صنعت احداث از ۵۰ سال قبل تاکنون می‌کنند.

اقبالی تصریح کرد: وضع حاکم بر شرایط اقتصادی کشور طی سال های قبل سبب شد تا ۸۰ درصد ظرفیت این شرکتها خالی باشد و ۲۰ درصد باقیمانده نیز با کندی به فعالیت در پروژه‌های در اختیار، ادامه حیات بدهند.

وی مزایا و معایب کار در بخش خصوصی را مشترک توصیف کرد و گفت: یک شرکت خصوصی با توجه به اینکه از جایی تامین بودجه نمی شود و درآمدی هم ندارد کاری می کند که قابل عرضه باشد و بالندگی بخش خصوصی هم به همین سبب است. زیرا مجبور است کاری کند که کسب درآمد داشته باشد و استمرارش را تضمین کند.

دبیر انجمن صنفی شرکتهای پیمانکار تأسیسات ایران گفت: در دولت پیشین قوانین توانمندسازی و رفع موانع تولید اجرا نمی شد اما  امیدواریم دولت یازدهم قوانین مصوب مجلس را اجرایی کند.

اقبالی اضافه کرد: درخواست ما این است که دولت و مجلس در تدوین قانون تازه مالیات از نظرات بخش خصوصی استفاده کنند.

دبیر انجمن صنفی شرکتهای پیمانکار تأسیسات ایران در پایان به برگزاری چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی اشاره کرد و افزود: تلاش می کنیم در این کنفرانس مسائل فوق را مطرح و مورد بررسی قرار دهیم تا به راهکار مناسبی جهت برطرف شدن آنها دست یابیم .

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.