اجلاس غیرمتعهدها؛ شکست خط تحریم

جام جم آنلاین: نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اجلاس غیرمتعهدها فرصتی برای شکست خط تحریم و انزوای دروغین ایران است.

 حجت الاسلام سیدحسن ابوترابی فرد در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: امیدواریم دولت بتواند از فرصت‌های فرارو حداکثر استفاده را داشته باشد و همانطور که رهبر انقلاب فرمودند با وحدت و همدلی راه برای تحقق مسیر ارائه شده دولت در سال پایانی کار دولتمردان هموار شود.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های اقتدار ایران قدرت دفاعی کشور است اضافه کرد: امروز قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران خواب را بر دیدگان دشمن حرام کرده؛ حتی مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا اذعان کرده که قدرت نظامی و دفاعی ایران قدرت نظامی آمریکا را در خاورمیانه مهار کرده است. 

وی با بیان اینکه امروز ایران یک قدرت دفاعی و موشکی مطرح در سطح جهان است اظهار داشت: حدود دو دهه است که آمریکایی‌ها اعلام می‌کنند نقشه حمله به ایران روی میزشان است ولی حتی جرأت نگاه کردن به آن را هم ندارند.

ابوترابی فرد گفت: امروز ایران با همه توان مقابل استکبار جهانی ایستاده و از این جایگاه نقش ویژه‌ای را در میان همه ملل آزادیخواه و کشورهای غیرمتعهد ایفا می‌کنند.

وی اضافه کرد: شاهدیم که در اوج تلاش استکبار و آمریکا حدود ۱۲۰ کشور غیرمتعهد که بالاترین منابع انرژی جهان را در اختیار دارند دعوت جمهوری اسلامی ایران را اجابت کردند و برای شرکت در اجلاس غیرمتعهدها به تهران می‌‌آیند.

نایب رئیس مجلس تأکید کرد: آغاز مدیریت و ریاست جمهوری اسلامی ایران بر اجلاس غیرمتعهدها با نقطه‌های اوج بیداری دنیای اسلام و مقابله با استکبار جهانی مقارن شده است و قطعاً جمهوری اسلامی ایران در این رابطه از همه توان و ظرفیت خود برای مقابله با نظام سلطه استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: ریاست ایران بر جنبش غیرمتعهدها فرصتی برای شکست خط تحریم و انزوای دروغین ایران و آشکار شدن دروغ بزرگ دشمنان دنیای اسلام و ایران است.

ابوترابی فرد افزود: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها فرصتی برای آشنایی با توانمندی‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف است و این نشست می‌تواند تصویر غلط ناشی از جنگ رسانه‌ای دشمن را با حضور بیش از دوهزار خبرنگار برای جهان اصلاح کند.

وی گفت: نشست غیرمتعهدها فرصتی برای نهادینه کردن ایده‌ها و آرمان‌های بلند امام و رهبر انقلاب در سطح جهان گسترده غیرمتعهدها است و باید از این فرصت به شایستگی بهره برد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت‌های جهان از ملت ایران آموخته‌اند که می‌توان بیش از سه دهه مقابل تحریم‌ها مقاومت کرد و در کنار آن اقتصاد و زیرساخت‌های اقتصادی را نیز تقویت کرد.

ابوترابی فرد تاکید کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در جلسه افتتاحیه اجلاس غیرمتعهدها راه و مسیر این اجلاس را تبیین می‌کند.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.