اجلاس نم اقتصاد ایران را مقاوم تر می کند

اجلاس نم در تهران باعث شد تا توانمندی های فکری و علمی کشور به خوبی معرفی شود.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: برگزاری اجلاس غیرمتعهدها در تهران نقش قابل توجهی در شناخت رهبران و مسئولان کشورهای مختلف از اقتصاد ایران داشت زیرا حدود ۵۰ درصد تعاملات اقتصادی مربوط به شناخت مسئولان شرکت کننده در اجلاس نم از توانمندی های اقتصادی ایران است.

کرد زنگنه ادامه داد: این کار باعث شد که وزرای خارجه شرکت کننده در اجلاس نم به این موضوع اذعان کردند که شرایط اقتصادی ایران با وجود فشارها و تحریم های اعمال شده از سوی غرب چقدر خوب و مناسب است.

رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: این اجلاس نشان می دهد که ایران با تحریم اقتصادی توانسته در سایه ثبات سیاسی و اقتصادی به رشد و توسعه قابل توجهی در حوزه اقتصاد دست یابد که این موضوع اهمیت خاصی در شکستن تحریم ها دارد.

حیدری کرد زنگنه در ادامه با تأکید براین نکته که دیگر عمر سرمایه های غیرفکری به پایان رسیده است عنوان کرد: در دنیای امروز استفاده از سرمایه های فکری و نیروی متخصص مهمترین راهکار توسعه اقتصادی است که خوشبختانه کشور ما دارای ظرفیت های بالایی از نظر نیروی انسانی و موقعیت استرات‍ژیک جغرافیایی به دلیل پل بین آسیا و اروپا بودن برخوردار است.

کردزنگنه افزود: همه این عوامل در کنار اجرای اقتصاد مقاومتی در طی سالهای پیروزی انقلاب باعث شکسته شدن تحریم های اقتصادی غرب علیه ایران شده است ضمن آنکه بحث تحریم های اقتصاید صرفا مربوط به یک یا ۲ سال اخیر نیست بلکه کشور ما همواره در این ۳۲ سال اخیر با انواع تحریم ها به ویژه تحریم های اقتصادی مواجه است./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.