اجلاس غیرمتعهدها فرصت تاریخی برای ایران است

به گزارش سرویس سیاسیممتازنیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران، شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در تهران را فرصت تاریخی برای کشورمان دانست.

وی افزود: این نشست فرصتی برای آشنایی ۱۲۰ کشور عضو با پیشرفت های سیاسی، اقتصادی، علمی، دفاعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اصلاح تصویر غلطی است که از کشورمان در رسانه های استکباری ارائه می شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد فرصت استثنایی برای جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات با ۱۲۰ کشور عضو است و برگزاری این اجلاس مهم فرصتی برای تاکید بر رد یک جانبه گرایی در نظام بین المللی و نهادینه کردن آرمان های حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب در جهان غیرمتعهد است.

وی گفت: ریاست ۳ ساله جمهوری اسلامی ایران بر جنبش غیرمتعهدها فرصتی است تا این جنبش گام های مهمی برای پاسداری از صلح جهانی، پرکردن شکاف فقر کشورهای شمال و جنوب، توسعه در جهان اسلام و ایجاد جبهه متحد علیه نظام زور و سلطه بردارد.

ابوترابی فرد برگزاری این اجلاس را فرصتی برای شکستن تحریم ها و بر ملاشدن دروغ بزرگ دشمنان ایران در تبلیغاتشان دانست و گفت: آغاز دوره ۳ ساله ریاست جمهوری اسلامی ایران بر جنبش غیر متعهدها همزمان است با موج بیداری اسلامی و قطعا ایران با مدیریت خود در دوره ریاستش از این فرصت ارزشمند برای حمایت از موج بیداری اسلامی استفاده خواهد کرد.

سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه تهران حضور ۵۰ رئیس دولت و شخصیت طراز اول جهان در شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهد ها در تهران را خلاف میل آمریکا دانست و گفت: اقتدار بی بدیل جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان و مواضع روشن و الهام بخش کشورمان در قبال استکبار جهانی موجب شده است نمایندگان ۱۲۰ کشور عضو غیرمتعهد در اجلاس تهران حاضر شوند.

وی در تشریح ریشه های اقتدار جمهوری اسلامی ایران گفت: برخلاف اینکه بسیاری از کشورها اقتدار خود را با برقراری نظام امنیتی و تکیه بر آمریکا بنا کرده اند ، جمهوری اسلامی ایران از بدو تأسیس اقتدار خود را بر اساس خواست مردم و احکام اسلام بنا نهاد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موج بیداری اسلامی نشان داد وابستگی رژیم مبارک به آمریکا و رژیم صهیونیستی یا نظام دیکتاتوری قذافی منشأ اقتدار نیست ، همچنان که رژیم پهلوی نیز که به پشتوانه آمریکا و اقتدار پوشالی خود را ژاندارم منطقه معرفی کرده بود با خواست و اراده مردم سرنگون شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد گفت: جمهوری اسلامی ایران از بدو ایجاد با بیشترین دسیسه ها، تحریم ها و تحمیل جنگ ۸ ساله مواجه شد اما چون اقتدار آن برخواسته از بطن جامعه بود دسیسه های دشمن نه تنها موجب سستی اقتدار ملی نشد بلکه امروز شاهد هستیم اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان بی بدیل است.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفت : امروز دنیا شاهد است جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط کشور در بالاترین سطح، امنیت را بر قرار کرده است و این در حالیست که در منطقه نا آرام و بی ثباتی قرار داریم.

وی ادامه داد: دشمنان ایران همواره تلاش کرده اند تنوع و تکثر قومی و مذهبی در ایران را دستمایه نفاق و بی ثباتی کنند اما از آنجا که منشاء اقتدار ما را نمی دانند، همین تنوع و تکثر قومی و مذهبی موجب تقویت وحدت و اقتدار کشور شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تفکر و اندیشه های نورانی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و آرمان های حیات بخش مقام معظم رهبری را جلوه ای از اقتدار سیاسی کشور دانست و گفت: اگر فلسطین به نماد مقاومت تبدیل می شود، اگر موج بیداری اسلامی رژیم های فاسد را در منطقه یکی بعد از دیگری سرنگون می کند و اگر ماشین نظامی آمریکا در عراق به گل می نشیند ناشی از اقتدار برخواسته از اندیشه های ناب حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی یکی دیگر از جلوه های اقتدار کشور را قدرت دفاعی دانست و گفت: امروز قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران خواب را بر دیدگان دشمنان حرام کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد ادامه داد: امروز ایران یک قدرت موشکی برتر در منطقه دارد و قدرت نظامی کشور به گونه ای است که با وجود اینکه دو دهه روسای جمهور آمریکا دم از گزینه نظامی علیه ما می زنند اما جرات هیچ اقدامی را ندارند.

انتهای پیام/

پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.