احتمال افتتاح شبکه گردشگری از عید فطر/ شبکه شما بین‌المللی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مدیر شبکه شما با حضور مسعود احمدی‌افزادی و عوامل سریال “مرد نقره‌ای” در ساختمان شبکه شما برگزار شد.

احمدی در این نشست در سخنانی گفت: از ابتدای تیر ۹۱ رویکرد شبکه شما دستخوش تحولاتی شد و بعد از چند جلسه شورای راهبردی اهداف و ماموریت های شبکه به رهیافت‌های جدی تری تغییر پیدا کرد. شما مخفف “شبکه ملی استانی” است که البته معانی دیگری نیز دارد و در دنیا You Tvهایی داریم این You Tv هم ۳۳ مرکز استانی و شهرستانی کشور را دربر می‌گیرد.

وی افزود: این مراکز آثار و تولیدات برجسته، فاخر و برگزیده خود را که توسط کارشناسان خبره ارزیابی می‌شود برای شبکه شما می‌فرستند و شما بعد از بازبینی آنها را پخش می‌کنند. گستره این برنامه‌ها در هرم میل، نیاز و مصلحت مخاطب حرکت می‌کند و افق ماموریت آن ارتباط بی‌واسطه با مخاطبان در اقصی نقاط کشور تعریف شده است.

احمدی با اشاره به امکان و ویژگی منحصر به فرد شبکه شما مبنی‌بر دسترسی لحظه به لحظه به تمام نقاط کشور اظهار کرد: امتیاز مطلق شما ارتباط خطی شبکه‌ها با شبکه مادر است و شبکه‌های استانی هر کدام ۹۶ درصد مخاطب دارد. گنجاندن برنامه‌های زنده با محوریت فرهنگ، آداب و رسوم، سنت‌ها و فولکلور اقوام ایرانی مدنظر ما قرار گرفته و بر این مبنا سه جشنواره را در تیر ماه برگزار کردیم و توان خود را در مدت یک‌ماه آزمودیم البته این امر ادامه دارد.

مدیر شبکه شما ادامه داد: ارتباط به ساعت با مراکز در ۲۷ رجب و ۱۵ و ۱۶ خرداد اقدام اساسی بود که طی آن هر ۳۳ مرکز را به روی آنتن آوردیم تا دریابیم می‌توانیم به عنوان یک پیکره کامل از تمام مراکز استفاده کنیم و خوشبختانه به بهترین نتیجه رسیدیم.

وی با اشاره به جشنواره نوا و نما بین ساعت ۱۲ تا یک بامداد با محوریت زیباترین جلوه‌ها و جنبه‌های محلی ادامه داد: در شبکه‌های سراسری امکان نمایش آثار ملی و مذهبی شهرهای مختلف با توجه به ماموریت‌های بسیار این شبکه‌ها وجود ندارد، اما در شبکه شما طی یکماه اخیر با تغییر رنگ آمیزی جذابیت‌های تصویری استان‌ها را به خوبی نشان داده‌ایم و از آنجایی که این شبکه روی سیستم دیجیتال و از طریق ماهواره بدر پخش می‌شود و قرار است تا سال ۲۰۲۲ تمام شبکه‌ها دیجیتال شوند ماموریت خود را در راستای هرچه زودتر خاموش شدن فرستنده‌های آنالوگ و روشن شدن فرستنده‌های دیجیتال قرار داده‌ایم.

احمدی با بیان اینکه سعی شده در حوزه برنامه‌های غیرنمایشی وارد حوزه‌های دینی و باورها شوند، اظهار کرد: جمع‌خوانی قرآن در مشهد و قم به عنوان دو مرکز دینی انجام می‌‌شود و ما ضلع سوم این جمع‌خوانی را به انجام رسانده‌ایم و هر استان هر روز متولی برگزاری یک جمع‌خوانی می‌شود چنانچه امروز بعد از ظهر در شهر کرمان شاهد این موضوع خواهیم بود همینطور جمع‌خوانی قرآن توسط نوجوانان نیز کار تازه‌ای است که ما انجام داده‌ایم.

مدیر شبکه شما با تاکید بر اینکه لزوما پرهزینه‌ترین برنامه، بهترین برنامه نیست، از همراهی مخاطبان برنامه سحر این شبکه با زائران مکه مکرمه و مسجد‌الحرام خبر داد و گفت: همین مدار را در برنامه ظهور و افطار نیز داریم و پخش تلاوت‌های مجلسی نیز در دستور کار ما قرار دارد.

وی ماموریت خاص شبکه شما را گردشگری و معرفی ایران زیبا خواند و با اشاره به جلسه‌ای که با معاونت استان‌ها داشته، تصریح کرد: ما پیشنهاد دادیم همزمان با عید فطر شبکه گردشگری افتتاح شود و شما بعد از آن با نام “شبکه گردشگری شبکه شما” به کار خود ادامه بدهد. امروز یکی از ابعاد مقاومتی بحث‌های جایگزین مثل گردشگری به جای فروش نفت است و ما باید هموطنان خود را به خوبی با این بحث آشنا کنیم.

احمدی افزود: ما تنها منتظر تفاهم رؤسای دو سازمان هستیم تا در صورت امکان و توافق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و معاونت استان‌ها فعالیت‌های شبکه گردشگری را آغاز کنیم. همچنین ممکن است شبکه شما کانال دومی داشته باشد که در بعد بین‌المللی فعالیت ‌کند و کانال فعلی نیز در بعد گردشگری داخلی فعال خواهد بود؛ چراکه هنوز نقاط بسیاری از داخل ایران نیز حتی برای اهالی بومی آن ناشناخته مانده است.

مدیر شبکه شما در پایان این بخش از سخنان خود گفت: اکنون کفه ترازو به سمت تامین است، اما ما به تولید نیز فکر می‌کنیم با این حال سعی‌مان بر این است راهبر و هدایت کننده تولید باشیم تا اینکه خودمان درگیر اجزا و جزئیات تولید شویم.

——————

ادامه دارد…


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.