احتمال المپیکی شدن بسکتبال ۳ به۳

مسئولان ارشد فدراسیون جهانی فیبا به دنبال اضافه کردن مسابقات بسکتبال ۳به۳ به لیست بازیهای المپیک هستند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: پاتریک بائومن از مسئولان فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) از برنامه ریزی برای پیشنهاد اضافه شدن بازیهای بسکتبال ۳بر ۳ به المپیک تا قبل از المپیک ۲۰۱۶ ریو خبر داد.

بازیهای ۳به ۳ که با ۲ بازیکن کمتر از بسکتبال سالنی و برخی قوانین متفاوت برگزار می شود برای اولین بار در مسابقات المپیک جوانان ۲۰۱۰ مطرح شد.

مسابقات تور جهانی و همچنین قهرمانی جهان بسکتبال ۳بر۳ پیش از این نیز برگزار می سد اما در صورت ورود این رشته به المپیک اعتبار و پیشرفت بسکتبال ۳بر۳ افزایش می یابد.

بائومن تأکید می کند: والیبال رشته والیبال ساحلی و شنا، رشته شنای موزون را در المپیک دارد به همین دلیل ما هم خواستار اضافه شدن بسکتبال ۳بر ۳ المپیک هستیم.
با اضافه شدن این رشته کشورهای بیشتری امکان حضور در بسکتبال المپیک را پیدا می کنند در مسابقات جهانی نیز کشورهای کوچک زیادی تیم های خود را به این بازیها می فرستد که در صورت المپیکی شدن، این کشورها نیز فرصت خوبی برای حضور در المپیک می یابند.

* برترین های المپیک ۲۰۱۲ از نگاه یورو بسکت
سایت یورو بسکت پس از اتمام مسابقات المپیک ۲۰۱۲ برترین های این رقابت ها را معرفی کرد.
امانوئل جینوبیلی بازیکن آرژانتین به عنوان بهترین گارد، برون جیمز از آمریکا به عنوان بهترین گارد، برون جیمز از آمریکا به عنوان بهترین فوروارد و پائوگسول از عدم اسپانیا به عنوان بهترین سنتر این بازیها معرفی شدند.
با وجود قهرمانی تیم آمریکا بهترین مربی المپیک، دیویت بلت سرمربی روسیه معرفی شد.
تیم منتخب اول المپیک را ” الکس شود” از روسیه جینوبیلی از آرژانتین، لبرون جیمز و کوین دورنت از آمریکا و پائوگسول از اسپانیا تشکیل می دهند .

مارسلینیو هوئرتس، پاتریک میلز، کارملو آنتونی آندره کرینلکو و لوئیس اسکولا نیز تیم دوم منتخب المپیک را تشکیل می دهند. /ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.