احتمال برقراری مقررات منع رفت و آمد در نقاط ناآرام جنوب تایلند

شبکه خبر آسیا روز پنجشنبه گزارش داد که این اظهارات یک روز پس از آن عنوان شد که شبه نظامیان مظنون، یک خودروی بمب گذاری شده را در منطقه ناآرام، خارج از یک هتل منفجر کردند که در این حادثه ۴ تن نفر مجروح شدند.

معاون نخست وزیر تایلند گفت: ما باید وضعیت را ارزیابی کنیم و در صورت نیاز به وضع قانون منع رفت وآمد، این قانون در مناطق خاصی اعمال شود.

‘یوتساساک ساسیپراپا’ که رئیس گروه ضربتی جهت رویارویی با شورشیان جنوب کشور است، همچنین خاطرنشان کرد: مقامات این کشور درصدد تقویت نیروی پلیس در این منطقه هستند.

از سال ۲۰۰۴ شورشهای پیچیده و بدون هدفهای روشن در این منطقه از تایلند، مردم بخشهای جنوبی هم مرز با کشور مالزی را به ستوه آورده است.

انفجارها و حملات مسلحانه، روزانه جان هزاران نفر از مسلمانان و بوداییان این منطقه را تهدید می کند.

این گزارش حاکی از آن است که مقامات تایلندی در بخشهای ناآرام تدابیر شدید امنیتی برقرار کرده اند که به گفته فعالان حقوقی، مصونیت قانونی به نظامیان می دهد.

همه ساله در طول ماه مبارک رمضان چنین رویدادهایی در جنوب تایلند افزایش می یابد و امسال نیز در آخرین حادثه روز یکشنبه این هفته یک موتورسوار وابسته به شورشیان مظنون، در یک مرکز خرید شلوغ واقع در استان ‘پاتانی’ بر روی مردم آتش گشود و دو شهروند مسلمان به ضرب گلوله کشته و چهار نفر دیگر مجروح شدند.

دولت ‘یینگلوک شیناواتر’ درصدد است با تقویت نیروهای امنیتی تایلند در جنوب این کشور به این ناآرامیهایی که همه ساله باعث کشته شدن شماری از مسلمان و بوداییان منطقه می شود، پایان دهد.

آساق**۳۳۵**۱۵۷۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۹۶۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.