احتمال مسمومیت شیمیایی آبراموویچ و مذاکره کنندگان صلح بین روسیه و اوکراین

۳ رایزن حاضر در گفت و گوهای صلح میان اوکراین و روسیه که در روزهای ۳ و ۴ مارس در کیف برگزار شده، نشانه‌های از مسمومیت با مواد شیمیایی را از خود بروز داده‌اند.

احتمال مسمومیت شیمیایی آبراموویچ و مذاکره کنندگان صلح بین روسیه و اوکراین

به گزارش ممتاز نیوز، به گزارش “وال‌استریت ژورنال”، به نظر می‌آید در بدن رومن آبراموویچ، میلیاردر روس و دو مذاکره‌کننده اوکراینی پس از یک گفت‌وگوی میانجیگرانه در کی‌یف نشانه‌های مسمومیت بروز کرده است.

این سه تن در ماه جاری میلادی در کی‌یف با یکدیگر ملاقات داشته‌اند و سپس “علائم یک مسمومیت احتمالی” در آن‌ها مشاهده شده است.

هر سه آن‌ها دچار سرخی چشم، ریزش دردناک اشک و برآمدگی پوست دست و صورت شده‌اند.

در این گزارش آمده که خطر جانی تهدیدشان نمی‌کند و اوضاع جسمی آنها رو به بهبود است.

اولیگارش روس که تحت تحریم قرار گرفته، بنا به درخواست اوکراین نقش میانجیگرانه ایفا کرده بود. مقامات روسیه گفته‌اند که آبراموویچ تنها در مرحله آغازین گفت‌وگوهای صلح نقش داشته است.

رویترز به نقل از منبع آمریکایی: آبراموویچ مسموم نشده

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی گفته که اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد بیماری رومن آبراموویچ، میلیاردر روس و مذاکره کنندگان صلح اوکراینی به دلیل یک عامل محیطی بوده و ارتباطی به مسمومیت نداشته است. 

این منبع که نخواست نامش فاش شود در ادامه گفت: «اطلاعات کاملا نشان می‌دهد که این یک مشکل محیط زیستی بوده و به هیچ عنوان مسمومیتی در کار نبوده است.» این منبع آمریکایی توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه نداده است. 

پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال گفته بود که رومن آبراموویچ و مذاکره کنندگان اوکراینی پس از جلسه‌ای در کی‌یف دچار علائم مشکوک مسمومیت شیمیایی شده‌اند. 

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.