احتمال نخست وزیر شدن البرادعی

جنبش ۶ آوریل مصر تاکید کرد که توافق‌های اولیه بر سر تشکیل دولت جدید مصر صورت گرفته و پیشنهاد شده البرادعی پست نخست ‌وزیری و ابوالفتوح و سمیر مرقص معاونان رئیس‌جمهوری را احراز کنند.
به گزارش  روزنامه الیوم السابع، “احمد ماهر”، عضو جنبش ۶ آوریل مصر در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات گفت که رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه جدید مصر همچنان ادامه دارد.

ماهر افزود: براساس رایزنی‌های صورت گرفته در جبهه ملی توافق اولیه براین صورت گرفت که “محمد البرادعی”، دبیرکل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پست نخست‌وزیری را احراز کند.

این عضو جنبش ۶ آوریل افزود: همچنین براساس این توافق‌ها پیشنهاد شده که “عبد المنعم ابو الفتوح”، نامزد اسلامگرای ناکام انتخابات ریاست جمهوری مصر و “سمیر مرقص”، اندیشمند قبطی مصری سمت‌‌های معاونت ریاست جمهوری را احراز کنند.

ماهز افزود: توافق نهایی برسر ساختار کابینه و اعضای آن امروز صورت خواهد گرفت و توسط معاونان محمد مرسی به وی پیشنهاد خواهد شد.

این درحالی است که محمد مرسی روز گذشته با “احمد زویل”، دانشمند مصری دارای نوبل فیزیک دیدار و با وی درباره اوضاع جاری در کشور و راه‌های عبور از مرحله حساسی که مصر با آن مواجه است، را بررسی کرد.

زویل در این دیدار به مرسی وعده داد، هرآنچه بتواند برای آبادانی و پیشرفت مصر به دولت و رئیس جمهوری جدید مصر کمک کند.

همچنین مرسی روز گذشته طی احکام جداگانه‌ای قاضی “ماهر البحیری” را به ریاست دادگاه عالی قانون اساسی مصر و قاضی “محمد ممتاز” را به ریاست دادگاه تجدید نظر و قاضی “ساموئل حبیب عطا الله” را به سمت رئیس هیئت اداری دادستانی منصوب و از فعالیت روسای پیشین این دادگاه‌ها تقدیر و تشکر کرد.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.