احتمال پذیرش پروتکل الحاقی از سوی ایران

پنجشنبه ۷ اردیبهشت – ۱۰:۳۰:۱۶ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه از احتمال پذیرش پروتکل الحاقی معاهده منع تولید و گسترش سلاح های هسته ای NPT از سوی تهران خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از شبکه خبری بلومبرگ ؛ «محمود رضا سجادی» سفیر ایران در مسکو گفت: “ایران ممکن است پروتکل الحاقی معاهده منع تولید و گسترش سلاح های هسته ای را نیز بپذیرد.”
در صورت پذیرش این پروتکل، امکان بازرسی های جامع تری از تاسیسات هسته ای ایران برای بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی فراهم خواهد شد.
به گفته سجادی، ایران در حال بررسی طرح روسیه برای حل موضوع فعالیت های هسته ای است.
طرح مورد اشاره سفیر ایران در روسیه هفته گذشته از سوی «سرگئی ریابکف» معاون وزیر امورخارجه روسیه ارائه شد.
در فاز اول این طرح، ایران تولید سانتریفیوژ و تجهیزات دیگر غنی سازی اورنیوم را متوقف خواهد و دستگاه هایی که تولید شده است اما هنوز در تاسیسات غنی سازی نصب نشده اند را انبار خواهد کرد.
به گفته ریابکف، در این فاز، در یک رویکرد گام به گام، طرف مقابل نیز اعلام می کند که از اعمال هر نوع تحریم جدید ضد ایران خوداری خواهد کرد.
آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم هایی را ضد بانک ها و بخش نفت ایران تصویب کرده اند و تلاش دارند تا با اعمال فشار، کشورهای دیگر از جمله چین را به کاهش خرید نفت از ایران مجبور کنند.
غرب و رژیم صهیونیستی،جمهوری اسلامی ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای متهم می کنند اما ایران تاکید دارد که فعالیت های هسته ایش صرفاً اهداف صلح آمیز دارد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۶۱۰۳۰۱۶۹۰۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.